Supply Planner till Haugen-Gruppen i Norrköping
ValueOne AB / Logistikjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ValueOne AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige ValueOne söker en driven Supply Planner till en tillsvidareanställning på Haugen-Gruppen i Norrköping. För rätt person erbjuds ett utmanande och omväxlande arbete med välkända varumärken inom dagligvaruhandeln i ett företag som präglas av entreprenörskap, flexibilitet, snabbhet och ansvarstagande.
Haugen-Gruppen är ett av Skandinaviens starkaste dagligvarubolag och marknadsför och säljer egna och internationellt välkända och starka varumärken. Den huvudsakliga verksamheten består i att marknadsföra och sälja internationella livsmedel på den svenska dagligvarumarknaden. Bearbetning sker med våra två rikstäckande säljkårer. Försäljning sker främst via ICA, Coop, Axfood och Bergendahl samt via de olika restauranggrossisterna.
Vår målsättning är att vara ledande i att introducera samt vidareutveckla spännande varumärken för både dagligvarumarknaden, restaurang och storhushåll. Vi strävar efter marknadsledarskap i samtliga kategorier vi är verksamma inom. Målet är att vara ledande importör av märkesvaror i Skandinavien både i dagligvaror samt storkök.
Haugen-Gruppen Nordic består av Haugen-Gruppen AS Norge, Haugen-Gruppen AS Denmark, Haugen-Gruppen AB Sweden och Haugen-Gruppen OY Finland.
Haugen-Gruppen består i Sverige av en organisation om drygt 70 personer. Haugen-Gruppen har idag ca 900 artiklar och omsätter ca 600 mkr.
Om rollen
Rollen som Supply Planner innebär att du har det övergripande ansvaret för att driva S&OP-processen med avseende på Supply och kontinuerligt utvecklar processer och arbetssätt. I tjänsten ingår att analysera resultat/KPI:er samt att initiera och implementera kontinuerliga förbättringar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Baserat på prognoser, skapa inköpsorder och beställa transport. Uppnå lagernivåer som bidrar till en hög leveransservice till kunder, minimalt slöseri med färdigvaror och optimerade transportkostnader.Planera och optimera lagernivåer genom att ställa in modeller och parametrar som säkerhetslager, produktionsfrekvens etc. i syfte att uppnå god lagerrotation och optimera rörelsekapitalet.Övervaka och analysera resultat / KPI: er för att vidta korrigerande åtgärder och säkerställa förbättringar.Koordinera och samarbeta med demand planners, produktion, leverantörer, lager, transport etc. för att säkerställa ett kostnadseffektivt flöde med rätt leveransservice i hela värdekedjan.Säkerställa kontinuerlig förbättring av leveransplaneringsprocessen och systemet och identifiera och föreslå förbättringar i hela värdekedjan.Vara kontaktperson för leverantörer och kundservice / kommersiellt angående leveransfrågor, nästa produktion, tillgänglighet etc.Samarbeta med Supply Chain på andra marknader för att gemensamt uppnå en bättre SC-installation och prestanda både på kort och lång sikt.Uppföljning av leverantörsprestanda och uppfyllande av SLA:er.Arbeta proaktivt i S&OP för att se till att Supply Chain uppfyller kraven.
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet av leveransplanering och Supply Chain-processer och en utbildning på lägst kandidatnivå inom Supply Chain Management eller liknande. Tjänsten kräver utmärkta analytiska färdigheter samt kunskaper i hur man använder IT-verktyg för att optimera arbetsprocesser och uppföljning av leverantörer. Rollen innebär att du kommer att ha många kontakter både externt och internt, vilket ställer krav på god kommunikationsförmåga och sociala färdigheter. Rollen kräver också att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i skandinaviska språk och engelska.
Som person är du analytisk och har ett gott öga för detaljer. Du är ansvarstagande och kundorienterad och arbetar proaktivt för att driva dig själv och dina processer mot uppsatta mål. Du har god struktur på ditt arbete och intresse för kontinuerligt förbättringsarbete.
Publiceringsdatum2020-06-26Så ansöker duAnsökan och CV skickar du in via vår hemsida:
http://valueone.se/aktuella-jobb/. Sista ansökningsdagen är 17 augusti 2020. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagValueone AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone1119".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Valueone AB (org.nr 556787-5264),
http://www.valueone.se Arbetsplats ValueOne AB
Jobbnummer 5278819
Observera att sista ansökningsdag har passerat.