Supply Planner - Intersport Servicekontor

Intersport Ab Servicekontoret / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intersport Ab Servicekontoret i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg eller i hela Sverige

Har du mycket att ge inom Supply Chain och Logistik? Är du samtidigt en glad och driven person som älskar försäljning? Då hör du hemma hos oss på INTERSPORT som Supply Planner!

Vi erbjuder dig ett brett och utmanande jobb som är lika roligt som att köra puckelpist, spela fotboll eller vilken sport som helst du kommer i kontakt med här på INTERSPORT!

Avdelningen

På avdelningen Supply Chain arbetar vi målinriktat för att skapa en så effektiv och kostnadsmedveten logistik som möjligt. För att skapa effektivitet och lönsamhet arbetar vi med att analysera våra flöden löpande.

Det här innebär rollen

Ditt huvuduppdrag som Supply Planner handlar om att hantera och ansvara för varuflödet från centrallagret och löpande arbeta med påfyllnad från leverantör (VMI) till Intersports butiker. Du hanterar även löpande inköp av bas/teamartiklar. Du strävar efter att optimera varuförsörjningen till butik och centrallager för ditt ansvarsområde vilket innebär rätt produkt, i rätt tid, på rätt plats i rätt volym till rätt kostnad. Du kommer att arbeta tillsammans med ett kompetent team mot att optimera lageromsättningshastighet och servicegrad.

Rollen handlar om att säkerställa varuflödet ut till butik genom allokering av startkvantiteter samt påfyllnad av produkter i förhållande till försäljningsperioden. En Supply Planner behöver följa försäljningen dagligen, och samtidigt arbeta med planering och prognoser på längre sikt. Samspelet med ditt team och med övriga avdelningar, såsom Sortiment och inköp, Controlling, Marknad och Retail-organisationen, är avgörande för att lyckas.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med omgående start (6 månaders provanställning tillämpas).

Vem är du

Vi letar efter en resultatdriven, analytisk och serviceinriktad spelare som är redo för en ny utmaning. Som person är du flexibel och förändringsbenägen, du drivs av att hitta lösningar på problem och se nya möjligheter. Du är även noggrann och strukturerad med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete självständigt utifrån uppsatta mål.

Du har en utbildning med inriktning logistik/Supply Chain och har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare arbetat inom detaljhandeln på ett eller annat sätt är det ett plus. Det är meriterande om du har erfarenhet av Relex, eller annat system för varuförsörjning. Självklart har du också god kunskap i Officepaketet!

Din ansökan
Ansök redan idag. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Urval sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta jonas.krantz@intersport.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intersport AB (org.nr 556079-2847)

Arbetsplats
Intersport Ab Servicekontoret

Jobbnummer
7295348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intersport Ab Servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intersport Ab Servicekontoret: