Supply & Logistics Administrator till Boxon
A Hub AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos A Hub AB i Helsingborg,
Åstorp,
Landskrona,
Båstad,
Eslöv eller i
hela Sverige Boxon Group är en företagspartner som erbjuder intelligenta och innovativa förpackningskoncept med full spårbarhet, helt integrerade med sina kunders behov.
De analyserar omvärlden, inspirerar till nya idéer och designar snabbt innovativa lösningar som kontinuerligt framtidssäkrar förpackningsflödet från order till leverans. Fokus är främst på företag och kunder inom industri-, handels- och logistikbranschen som söker en långsiktig partner för sina behov. Boxon finns i Norden, Europa och Asien och har cirka 20 anställda med en omsättning på cirka 1,8 miljarder SEK. Huvudkontoret är i Helsingborg, Sverige.
Rollen som Supply & Logistics Administrator
För att stärka teamet inom Supply & Logistics så söker Boxon efter dig som vill samla på dig värdefull erfarenhet i ett nordiskt team med starkt fokus på kvalitet och leverans.
Som Supply & Logistics Administrator kommer du att supportera seniora kollegor med logistikärenden och successivt axla fler uppgifter inom området. Du kommer att arbeta som en stöttande länk mellan inköpsteamet, säljorganisationen, och leverantörer för att säkerställa att kunderna får den bästa möjliga servicenivån. Sett till ditt dagliga arbete så kommer du bland annat att arbeta med orderbekräftelser, leveransbevakningar, och fakturahantering.
Rollen är placerad på Boxons huvudkontor i Helsingborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du är anställd av A-hub och arbetar som konsult hos vår kund. Om uppdraget går väl så finns det chans till överrekrytering.
Läs gärna mer om Boxon här (
https://www.boxon.se/?gclid=Cj0KCQjw3JanBhCPARIsAJpXTx4MDwoXC90Ip4bPMR0lMdJyLyeCeKo4eZHayKhpE8RQVgXqPK7P6UEaAkbtEALw_wcB).Exempel på arbetsuppgifter:
• Följa upp inköpsorders samt kontrollera priser och leveranstider.
• Undersöka leveransavvikelser
• Kontrollera och stämma av fakturor
• Uppdatera kundprognoser
• Supportera reklamation-process
• Dela information internt mellan sälj, inköp och lager
Det du erbjuds:
• Värdefull logistikerfarenhet direkt från vår kund, som är ett innovativt och familjeägt bolag med sunda värderingar.
• Kollektivavtal och friskvård.
• Personlig och professionell utveckling.
Vem är du?
För den här tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning supply chain och logistik, eller med motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver vara bekväm med grundläggande formler i Excel och ha obehindrade språkfärdigheter både i svenska och engelska. Om du har erfarenhet av någon sorts ERP-system är det meriterande.
För att lyckas väl i den här rollen vill vi dessutom gärna se att du har/är:
• Problemlösande. Du tar ansvar för att lösa problem som dyker upp och du hittar snabbt orsakssamband.
• Strukturerad. Du säkerställer att arbetet sker på ett strukturerat sätt och du bryter ner arbetet i processteg och delmål.
• Samarbetsförmåga. Du anpassar dig till och hjälper andra.
• En stark motivation att utvecklas inom just det här området.
Praktisk information
Start: omgående.
Arbetstider: Heltid, kontorstid.
Plats: På plats hos Boxon i Helsingborg.
Rekryterande företag: Konsultuppdrag via A-hub
Vi ser fram emot din ansökan!
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Boxons önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-hub.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare A Hub AB (org.nr 559177-9656),
https://a-hub.se Arbetsplats A-hub
Kontakt Tobias Johansson
tobias@a-hub.se 0738-610621 Jobbnummer 8074511
Observera att sista ansökningsdag har passerat.