Supply Change manager

Arriva Sveriga AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arriva Sveriga AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 4.500 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.

Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!

Publiceringsdatum
2014-07-02

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i inköpsorganisationen och rapportera till inköpschefen där du blir en viktig länk mellan inköpsavdelningen och verksamheten. Dina huvuduppgifter är att utveckla, följa upp och skapa processer inom ansvarsområdena för rollen som är:

• Sätta upp mål för lagervärdet

• Följa upp och analysera avvikelser från lagervärdet

• Skapa rutiner och standarder för hantering av lager, uppmärkning mm

• Ansvara för processer för inventering

• Effektivisera förrådsarbetet

• Upprätta rutiner för bränslehantering

• Utbilda och stödja bränsleansvariga i driften

• Följa upp leverantörens avtalsefterlevnad

• Upprätta rutiner och processer för leverantöresuppföljning

Kvalifikationer
Du har högskolekompetens eller motsvarande erfarenhet från Supply chain management (SCM). Vana och erfarenhet från att skapa processer och rutiner samt att läsa och tolka avtal. Rollen kommer kräva en person som är analytisk med några års erfarenhet från liknande befattning. Du ska kunna dra strategiska slutsatser och skapa en handlingsplan för att uppnå uppsatta mål. Din kommunikations- och presentationsförmåga är mycket god och en förutsättning för att lyckas i rollen, då det ingår många interna och externa kontakter. Dina kunskaper i Officepaketet är mycket goda.

Du trivs bäst då arbetsdagen kräver ständig initiativförmåga och då ditt strukturerade sinnelag kommer väl till pass. Det faller dig naturligt att arbeta självständigt och leverera resultat av högsta kvalitet. För att lyckas i ditt arbete har du stort engagemang, är bra på att kommunicera och få med dig andra människor. Att du brinner för både skriftlig och muntlig kommunikation är en självklarhet. Ord som kundfokus, kvalitet, och service är en naturlig del av ditt tankesätt.

Din ansökan

Vi ser gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast 2014-08-08. Vi arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen varför vi gärna ser kvinnliga sökanden.Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta kambiz.farshidi@arriva.se

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arriva Sveriga AB

Adress
Arriva Sveriga AB
Liljeholmsstranden 5
11743 .

Kontorsadress
Liljeholmsstranden 5

Jobbnummer
1928716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arriva Sveriga AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arriva Sveriga AB: