Supply Chain Specialist till Bee Charging Solutions

Dreamwork Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Kort om tjänsten
Som Supply Chain Specialist blir du en nyckelspelare i bolaget. Dina huvudsakliga uppgifter blir att utveckla verksamheten kopplat till Inköp och Logistik. Som Supply Chain Specialist rapporterar du till Operations Manager i bolaget.

Supply Chain, Inköp, Sourcing, Logistik

Om verksamheten
<b>Sveriges ledande laddoperatör för elbilar</b>
Bee är Sveriges ledande laddoperatör för elbilar och erbjuder laddlösningar för privatpersoner, företag och kommunala aktörer.
Vår målsättning är att göra det lätt att köra elbil - lätt att välja elbil, lätt att hitta den bästa laddlösningen för alla behov och lätt att ladda längs vägen.
Bee ägs av tre kommunala energibolag; Öresundskraft, Jämtkraft och Tekniska verken i Linköping. Huvudkontoret är beläget i centrala Helsingborg och finns även representerat i Stockholm.

Mer om tjänsten
Du kommer att få vara med på resan från entreprenörsdrivet bolag till ett mer processorienterat och strukturerat bolag. Dina huvudsakliga uppgifter som Supply Chain Specialist blir:

• Utveckla och effektivisera bolagets processer från leverantör till kund
• Tydliggöra vilka leverantörer bolaget arbetar med och under vilka villkor
• Utvärdera/utmana leverantörer och samarbetspartners
• Leta nya leverantörer
• Förhandla med leverantörer
• Utarbeta/skapa avtalsmallar
• Säkerställa avrop av hårdvara
• Se över vad bolaget kan göra för att höja servicegraden mot kunder
• Skapa och följa upp relevanta KPI'r

Bolaget arbetar i Visma.net, Microsoft Sharepoint och Teams. Vi vill också att du arbetar med att utveckla hur vi använder våra system och skapar en bild av hur olika system bör samverka för optimal nytta för verksamheten.

Publiceringsdatum
2019-05-14

Profil
Vi önskar att du har relevant eftergymnasial utbildning och att du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i liknande befattning under minst 5 år. Du har erfarenhet av förhandling likväl som av se över systemanvändning och hur man kopplar ihop olika system för optimalt användande. Erfarenhet av olika lagerlösningar är meriterande.

Vi önskar att du är en erfaren användare av Excel likväl som att erfarenhet av Bicorsoft Power BI är meriterande.

Som person är du självgående och ansvarstagande. Du är analytisk och förstår processer samtidigt som du har sinne för att identifiera förbättringar i dessa i affärens alla led. Du har också driv och förmåga genomdriva förbättringar och effektiviseringar - både tillsammans med andra och på egen hand. Du har en förmåga att arbeta utifrån både helhet och detaljer.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alt. malin.nissen@dreamwork.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-03
Ange följande referens när du ansöker: 4873
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Nissen malin.nissen@dreamwork.com 042 - 17 66 13

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Adress
Dreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 1

Jobbnummer
4788557

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: