Supply Chain Planner till Synoptik - Smarteyes
Synoptik Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Synoptik Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du självgående och har hög drivkraft samt stort intresse för Supply Chain, inklusive planering, prognos, varuflöde och varuskapande? Då letar vi dig!
På Synoptik - Smarteyes brinner vi varje dag för att göra en synlig skillnad för våra nya men även befintliga kunder. Vi lever för den stunden när allt faller på plats, och vi vet att vi har gjort en synlig skillnad.
Vi söker en Supply Chain Planner för att säkerställa den fortsatta utvecklingen, optimering av planering, prognos och vårt varuflöde till de fysiska butikerna samt Onlineshoppen. Genom ett nära samarbete med Category-teamet, vår Butikssupport, Marknadsavdelningen, butikerna och våra leverantörer får du en unik inblick i processer och arbetsmetoder hos Synoptik - Smarteyes.
Som Supply Chain Planner är du med och säkerställer prognoser samt att det finns varor på hyllorna i de fysiska butikerna både i Danmark och Sverige, samt på Onlineshoppen. Vårt Supply Chain-team har ansvaret för hela processen, från dialogen med våra leverantörer och inköpare till support för en mängd olika intressenter, samt daglig uppföljning av kvalitetsutmaningar och optimeringar av varuflödet, både fysiskt och elektroniskt.
Dina uppgifter kommer därför initialt att vara koncentrerade kring följande:
• Hantering av masterdata, inklusive skapande och underhåll av stamdata, sortiment, order och fakturor
• Styrning av prognoser och lager för produkter inom din portfölj, inklusive av att säkerställa att produkterna når rätt plats vid rätt tidpunkt
• Kontinuerlig styrning och påfyllning av lager
• Hantering av 'out of stock'-situationer
• In -och utfasning av produkter
* Samarbetet med leverantörer, med fokus på att bygga och utveckla relationer
• Fungera som problem-lösare vid leveranser som inte går som förväntat
• Delta i möten med nyckelleverantörer och fokusera på uppföljning av leverantörsprestationer
• Kommunikation med hela värdekedjan, både internt och externt
• Fokus på optimering samt utveckling av samarbetet avseende både fysiskt och elektroniskt flöde
• Kontakt och support till våra danska och svenska butiker
Våra förväntningar på dig:
• Du har en utbildning inom logistik/SCM eller lämpar dig på annat godtagbart sätt.
• Du har gärna några års erfarenhet av supply chain, logistik eller liknande.
• Du har goda kommunikationsfärdigheter och trivs med ett jobb med bred kontakt, både inom och utanför organisationen.
• Du arbetar strukturerat och är detaljorienterad med fokus på kvalitet, även i pressade situationer.
• Du har en stor förmåga att jonglera med många uppgifter samtidigt och få dem i mål.
* Du har goda IT-färdigheter, inklusive expertkunskaper i MS Excel, erfarenhet av ERP-system och BI-verktyg.
• Du talar danska och/eller svenska och kan förstå och kommunicera på båda språken, men behöver inte nödvändigtvis tala dem flytande.
Vi erbjuder:
Du blir en del av ett skandinaviskt Supply Chain-team och ansluts till vårt kontor i Herlev, Danmark. Vi har höga ambitioner, fokus på en effektiv process och en förkärlek för begreppet "work smarter, not harder." På Synoptik - Smarteyes kan du förvänta dig ett jobb med mycket ansvar, en alltid utmanande vardag och möjligheter att bidra med bra idéer för områdets utveckling.
Vill du vara med i teamet?
På Synoptik - Smarteyes får du en spännande och utmanande roll i ett företag med en stark och dynamisk företagskultur. Vi strävar ständigt efter att förbättra oss för att säkerställa en fortsatt utveckling mot att vara en av de mest framgångsrika optikerkedjorna.
Publiceringsdatum2024-01-12TillträdeVi behöver vår nya kollega så snart som möjligt och förväntar oss därför att hålla intervjuer löpande och tillsätta positionen när rätt kandidat dyker upp. Skynda dig att skicka in din ansökan och CV via vårt rekryteringssystem. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Supply Chain team leader Pernille Tinning via e-post:
pti@synoptik.dk.
Är du intresserad av tjänster får du gärna läsa mer och skicka in din ansökan genom att KLICKA HÄR. Våra kollegor i Danmark sköter rekryteringen.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Synoptik Sweden AB (org.nr 556607-7904)
Kontakt Rekryteringsspecialist
Alexandra Koblet Olsson
aol@synoptik.se Jobbnummer 8386383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.