Supply chain planner till läkemedelsföretag
PSPartner / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Första Långgatan 18 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid - till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på
www.pspartner.se Vi söker för kunds räkning en Supply Chain Planner till ett större internationell företag.
Som Supply Chain Planner ingår du i ett team som har fokus på lagerstyrning, prognoser och analys. Du har en central roll i vårt planeringsarbete såväl operativt som strategiskt och fungerar som länken mellan våra leverantörer och marknaden. Med hjälp av försäljningshistorik och marknadsinformation, skapar och analyserar du prognoser, planerar och optimerar flöden. Du arbetar aktivt med lagernivåer och relevanta KPI:er för att säkra kundens servicegrad. Du arbetar aktivt med att utveckla och effektivisera våra processer samt deltar i förbättringsarbetet.
Vem är du?
Vi söker dig som har passion för lagerstyrning och logistik, trivs med en tät kundkontakt och vill gärna delta och leda projekt. Du är analytisk och kan hantera stora mängder information. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och relevant utbildning. Du har mycket goda kunskaper i Excel och vi förutsätter att du har tidigare vana av att arbeta med avancerade styrmodeller och prognosverktyg. Vi vill att du har erfarenhet av arbete i affärssystemet SAP.
Som person är du social och utåtriktad, strukturerad och självständig samt resultatorienterad. För att lyckas i rollen krävs att du är utvecklingsorienterad och intresserad av att lära dig nytt samt har god kommunikationsförmåga. Du kan också hantera många arbetsuppgifter samtidigt utan att göra avkall på kvalitén.
Publiceringsdatum2017-05-23Dina arbetsuppgifter• Hantera och utveckla lagerstyrningsmodeller
• Skapa, analysera, följa upp och utveckla prognoser
• Rapportera och analysera lageromsättningshastighet och säkerhetslager
• Inköp/beställning från leverantör till lager
• Dagligt arbete i affärsstödssystem inklusive grunddata
• Framtagning av statistik och rapporter samt uppföljning av KPI
• Analysera avvikelser och kontinuerligt verka för ökad kvalitet
• Aktivt delta och driva förbättringsarbete samt delta i olika projekt
• Vårda kund- och leverantörsrelationer
Du blir anställd av PS Partner och uthyrd som konsult till en av våra kunder. Tjänsten är på heltid, start omgående och pågår tom 31/8-17. För rätt person kan det finns möjlighet till en fortsatt anställning hos vår kund.
Så ansöker duFör att söka tjänsten, registrera ditt CV tillsammans med ett personligt brev på
www.pspartner.se. För frågor, kontakta Lena Wadeby,
lena.wadenby@pspartner.se, +46 723-306061.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPSPartner
AdressPSPartner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 3516806
Observera att sista ansökningsdag har passerat.