Supply Chain Planner till Ehrmann Sverige

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Vill du vara med på en nystartad resa där ett varumärke inom livsmedelsindustrin etablerar sig med egen regi i Sverige med utgångspunkt från Malmö. Har du erfarenhet av Demand Planning och Supply Chain kan detta vara en perfekt möjlighet för dig! Vi ser fram emot din ansökan.

Publiceringsdatum
2019-05-25

Om tjänsten
Som Supply Chain Planner hos Ehrmann Sverige blir du en del av teamet som skall få företaget att växa i Sverige. Rollen innebär att hantera veckovis och daglig orderhantering från svenska återförsäljare genom EDI-order, mailorder eller kundkontakt över telefon. I arbetet ingår prognosplanering, uppföljning och analysarbete för att säkerställa leverans och kundnöjdhet. Ehrmann har ett samarbete med en underleverantör inom lager och transporthantering i Malmö och som Supply Chain Planner är en av uppgifterna att hålla daglig dialog för att säkerställa lagersaldo med underleverantör och logistikansvariga hos återförsäljare. Du kommer att arbeta i Malmö helgfria vardagar ordinarie kontorstider med möjlighet till viss flexibilitet.

I din roll som Supply Chain Planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Säkerställa leverans och kundnöjdhet mot företagets kunder/återförsäljare
• Operativt hantera veckovis och daglig kundkontakt och orderhantering i SAP
• Driva ett nära arbete tillsammans med företagets partner inom lager-och transport och säkerställa lagersaldo och leverans

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat med Demand planning och Supply Chain inom livsmedelsindustrin. Då teamet idag är av mindre storlek ställer det högre krav på kompetens då företaget inte har samma möjlighet att utbilda i alla arbetsmoment. Det är viktigt för oss att du som söker vill arbeta på ett mindre företag i uppstartsfas med allt vad det innebär. Onboardingprocessen kommer att genomföras tillsammans med Commercial Director på Ehrmann Sverige i kombination med introduktion på företagets huvudkontor i Tyskland. En implementering av affärssystemet SAP är igång och nu saknas det en Supply Chain Planner.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet inom Supply Chain och Demand Planning
• Kan arbeta självständigt och drivs av leveranssäkerhet och kundnöjdhet
• Van vid kundkontakter och service minded
• Talar och skriver flytande engelska
• Körkort B

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Ehrmann Sverige
Mycket har hänt sedan år 1920, då Alois Ehrmann (sen.) grundade företaget. Hans enmansfirma har blivit en av Tysklands ledande tillverkare av mejeriprodukter med produktion på sju orter och över 1900 anställda i hela världen. Men en sak har alltid varit oförändrad genom alla generationer: den kärlek och omsorg som vi ger åt våra produkter.
Vi brukar säga "Av familjen, för familjen" - och det tankesättet har blivit vår styrka, som familjemejeri och som ett varumärke för hela familjen. Det är den inriktningen som gör hela vårt produkt- och märkessortimentet till en upplevelse. Eftersom nöjda medarbetare, nöjda affärspartners och nöjda konsumenter är de viktigaste tillgångarna och grundpelarna för ett framgångsrikt företag. Läs mer på https://www.ehrmann.se/.

Om anställningen
Ehrmann Sverige har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco.
Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Erhmann Sverige erbjuder dig:
• Tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning

Om ansökan
Tjänsten har start så snart vi har hittat rätt kandidat och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är en personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sara Höglund 073-684 73 23

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply Chain Planner, Ehrmann, SAP, kundnöjdhet, Malmö, Service, Administration, Logistik, Demand Planning, Planner, Logistikkoordinator, Orderhantering, Retail, Livsmedelsindustrin, FMCG

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-03
Ange följande referens när du ansöker: ref-29720
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sheyda Ali Sheyda.Ali@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Jobbnummer
4808061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: