Supply chain planner

Indiska / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Indiska i Stockholm, Huddinge, Södertälje, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

INDISKA är en svensk, familjeägd butikskedja som funnits sedan 1901. Vi har idag 100 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island, Tyskland samt shop online. Vår affärsidé är att sälja en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien, som tilltalar många. Vi är ett engagerat företag där mixen av mode och inredning i vår egen stil gör oss unika på marknaden.

Tjänsten som Supply Chain Planner är en betydelsefull funktion inom Indiska för att vi ska kunna fortsätta vår resa mot optimala lagernivåer, fördelning och påfyllnad av varor till butiker och e-handeln. Öka kostnadseffektiviteten och bidra till ökad lönsamhet genom att rätt vara i rätt mängd till rätta butiker.

Supply Chain Planner är direkt underställd logistikchefen (Supply Chain Director) men innebär ett tätt arbete med teamet Supply Chain planning, lagret, samt inköp och försäljning. Arbetsuppgifterna består framförallt i att operativt se till att våra butiker i alla kanaler har rätt tillgänglighet av varor och uppnår servicenivån på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. I detta arbete ingår även att kontinuerligt ha koll på sortiment, kommande inköp, försäljning för att hela tiden optimera varuflödet.Samt att aktivt jobba med vidareutveckling av Indiskas supply chain avseende lagerhållning, varuförsörjning och varustyrning.

I rollen ingår bla att

• Göra fördelningar baserat på kommande inköp, volymer, kampanjer etc.
• Sätta upp artiklar för replenishment. Uppföljning av centrallagrets samt butikernas lagernivåer samt försäljning och kontinuerligt analysera öka eller minska min och/eller maxnivåer.
• Göra plockprognos baserat på försäljningsprognos och kommunicera med lager för att hitta rätt bemanning och kostnadseffektiv styrning
• Göra utredningar, felsökningar och uppföljningar relaterade till varuförsörjning eller lager och ta fram förslag på åtgärd
• Driva varuflödesmöten med controllers för inköp och försäljning för att gå igenom det som ska allokeras; det som ska sälja nu, samt framtiden för att ha bra dialog och planera arbete framåt
• Kontinuerlig kontakt med butiker, inköp, försäljning för ändringar kring påfyllning

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom logistik och/eller ekonomi samt gärna arbetslivserfarenhet från detaljhandel. Vi hoppas vidare att du har intresse för problemlösning, av att använda din analytiska förmåga och att söka lösningar till problem samt att du har god rapporteringsvana, muntligen och skriftligen, mycket god kunskap i Excel samt erfarenhet av större affärssystem. Du bör ha god engelska i tal och skrift, Internationell erfarenhet är ett plus.

Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com .

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-03-17

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Indiska

Adress
Indiska
Box 27317, 102 54 Stockholm
10254 Stockholm

Kontorsadress
Malmv 1-3, 102 54 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2731702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Indiska

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Indiska: