Supply Chain Manager till växande Charge-Amps
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-07-21Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Charge-Amps har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Charge-Amps en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetCharge-Amps är ett svenskt tillväxtbolag som har potential att bli Sveriges nya succébolag. I Sverige driver företaget såväl utveckling som produktion av marknadens smartaste och snyggaste laddningslösningar. Med en utökad produktportfölj för alla typer av elbilar och plug in hybrider i kombination med den generella utvecklingen av marknaden för e-mobility spås företagets tillväxttakt vara mycket hög.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Supply Chain Manager ansvarar du för att vidareutveckla Charge Amps komponentinköpsfunktion. Dina främsta arbetsuppgifter är därför att administrera inköp och leveransbevakning av komponenter där bolaget har ett inköpsansvar. Vidare arbetar du med materialsäkring tillsammans med kontraktsleverantörerna, du supporterar och utvecklar kontraktstillverkare avseende komponentinköp samt leverantörsval. Du har avtalsdiskussioner med leverantörer och arbetar aktivt med leverantörs-/komponentval i syfte att reducera komponentkostnaden.
I rollen arbetar du också nära en Master Planner. I det samarbetet ansvarar du för att delta i produktionsplanering samt administrerar kundleveranser. Du upprättar produktionsprognoser och omsätter konfirmerad produktionsplan till skarpa inköpsorder. Slutligen arbetar du även med att hantera lagersaldo och gör veckovisa avstämningar i lagret, månadsvisa uppföljningar av KPI:er för supply/sourcing samt uppföljningar av prisjusteringar och uppdateringar av prisinformation för komponenter samt färdigvara.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet och förståelse av logistik, inköp och Supply Chain Management av tekniska produkter och dess komponenter
• Förståelse och erfarenhet av tekniska konsumentprodukter
• Erfarenhet av förhandling, inköp, produktions- och tillverkningsplanering, internationell handel, processförbättring, projektledning, kostnadsoptimering, samt strategisk planering och leverantörshantering
• Erfarenhet av, förståelse för, och viljan att, arbeta i ett mindre bolag i stark tillväxt, snäva tidramar och begränsade resurser samt förmåga att effektivt prioritera och utföra uppgifter i en miljö med högt tempo.
Vi söker dig som drivs av utveckling och förändring med ett logiskt tänkande. Du är van vid att planera och att ta egna initiativ samt att driva ditt eget arbete framåt mot uppsatta deadlines och företaget mål. Som person tycker du det är roligt att samarbeta och arbeta på ett litet och snabbväxande företag där du får vara med och ta en nyckelroll i bolaget. Slutligen är du en person som gillar att grotta ner dig i
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: supply chain, supplychain manager, komponenter, leverantör, inköp, produktion, logistik, förhandling, stockholm, charge-amps, laddningslösningar, heltid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5870814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.