Supply Chain Manager till Pernod Ricard Nordic

Academic Search International AB Stockholm / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Search International AB Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av Demand Management och/eller Supply Chain Management och vill arbeta i en spännande internationell organisation med kända varumärken så är detta en möjlighet för dig.
Tjänsten är en nyckelroll i Operations-organisationen inom Pernod Ricard Nordic. Fokus i rollen är att säkra Demand planning processen för Pernod Ricard Sweden och att säkerställa en effektiv varuförsörjning av Pernod Ricards produkter i Sverige. Det är en roll med många kontaktytor och för att klara arbetsuppgifterna behöver du ha en god förståelse för Supply Chain Management och en förmåga att samarbeta över organsations-gränser med finans, sälj och marknad för att nå resultat.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med affärsenheten Pernod Ricard Sweden och ansvara för att bevaka och utveckla salesforecasting-processen inklusive planering av förändringar av sortiment, markandsaktiviteter, kanaler ur ett supply-perspektiv. Det inkluderar också att sätta upp mål för prognoskvalitet, analysera utfall, föreslå och genomföra förbättringsaktiviteter, ge feedback på läget i försörjningskedjan och planera och genomföra möten som en del av den månadsvisa S&OP cykeln.
I rollen ingår också att ta ett ansvar och vara drivande i relationen med den externa logistikpartnern vilket innebär att sända och förklara försäljningsprognoser, följa upp på och analysera den nyckeltal som används i försörjningskedjan och aktivt delta i att förbättringsaktivteter i försörjningskedjan planeras och genomförs.
En del av rollen innebär även att vara delaktig i projekt på Nordisk nivå inom Operations ansvarområde vilket är försörjningen av Sverige, Danmark, Finland, Norge, Estland, Lettland, Litauen.

Publiceringsdatum
2011-01-03

Profil
Vi ser gärna att du har en examen från högskola, t ex högskole- eller civil-ekonom/civilingenjör eller liknade. Vi tror att du har 7-10 års arbetslivserfarenhet och har arbetat som Demand Manager och/eller Supply Chain Manager tidigare. Vidare ser vi gärna att du arbetat med försäljningsprognostisering och efterfrågeplanering. Du har även god kunskap i Manugistics och/eller motsvarande demand planning-system. Du behärskar engelska i tal och skrift.
Som person är du ansvarstagande, självgående och duktig på att planera och arbeta strukturerat.
Om tjänsten :
Tjänsten är en tillsvidareanställning eller ett interimsuppdrag med möjlighet till anställning. Placeringen är på huvudkontoret i Stockholm.
Så här söker du tjänsten:
I denna rekrytering samarbetar vi med Academic Search, du söker tjänsten genom att klicka på länken nedan där du bifogar personligt brev och CV. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Claudia Sovré 08-555 15 715 eller Johan Aspegren 08-555 15 727. Vi vill ha din ansökan senast 21 januari.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Claudia Sovré, Rekryteringskonsult, 08-555 15 700 (Telefon), karin.osterdahl@academicsearch.se

Företag
Academic Search International AB Stockholm

Adress
Academic Search International AB Stockholm
Grev Turegatan 27
11438 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-555 157 00

Jobbnummer
813065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Search International AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Search International AB Stockholm: