Supply Chain Manager till BWT!

Amarelle & Partners AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amarelle & Partners AB i Malmö, Staffanstorp, Lund, Landskrona, Sjöbo eller i hela Sverige

BWT Pharma Biotech söker nu genom Amarelle & Partners en Supply Chain Manager

BWT är är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process vattenrening för Pharma & Biotech industrin samt vattenrening för hushåll, kommuner och industri. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för Water for Injection (WFI), Purified Water (PW), Pure steam, mot den pharmaceutiska industrin, laboratorium samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport. Mer information om BWT Pharma & Biotech finner du på: www.bwt-pharma.com samt www.bwt.com (http://www.bwt.com)

Söker du en tjänst med snabba beslutsvägar där du som chef är med och påverkar viktiga processer i verksamheten? Vi söker dig som är teknisk stark, framgångsrik i förhandlingar, tänker övergripande och som vill vara med och utveckla samt modernisera vårt arbetssätt inom inköp och logistik och därmed blir en viktig bidragande faktor till vår förändringsresa.

Publiceringsdatum
2023-07-06

Dina arbetsuppgifter
Som Supply chain Manager har du en viktig roll i organisationen med övergripande ansvar för att driva och utveckla inköps- och logistikverksamheten samt knyta ihop arbetsflödet från beställning till inleverans och till montering eller utleverans.

Du kommer arbeta strategiskt för att långsiktigt utveckla verksamhetsområdet samt ansvara för löpande effektiviserings- och förbättringsprojekt avseende inköp, internlogistik och lager.

I rollen ingår budgetansvar samt personalansvar för en grupp på ca 4 personer. Du leder det operativa arbetet och tillsammans med strategiska och operativa inköpare samt lagerpersonal ingår ansvar för att verksamhetsområdet når sina uppsatta mål och KPI:er. Du rapporterar till VD och avrapporterar till Ledningsgruppen.

Övriga arbetsuppgifter

• Förhandlingar och avtal med underleverantörer

• Förhandlingar om transporter

• Samordning av inköpsarbetet

• Lageroptimering, ansvar för MRP i ERP-sytemet

• Operativt inköpsarbete

• Översyn av leverantörer samt leverantörsbedömningar

• Leverantörsreklamationer

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har förmåga att självständigt se potential och driva utveckling framåt. För att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur och att skapa starka samarbeten. För att lyckas i rollen har du en god ekonomisk förståelse och kostnadsfokus.

Du är en trygg person som besitter ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål, en riktig "playing captain". Du trivs i rollen som förhandlare och har stor förhandlingsvana. Du lägger mycket vikt vid förbättringsarbete och effektivisering och har vana av att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer.

Kvalifikationer
Det är ett krav att ha en relevant utbildning inom inköp och/eller logistik eller motsvarande erfarenhet. Vi ser även att du har några års erfarenhet av upphandling och förhandlingar inom industrin i den privata sektorn och/eller liknande arbete inom inköp, logistik eller lager, där också kunskaper och erfarenhet av problemlösning ses som meriterande. Vidare har du ett stort tekniskt kunnande. Du har en bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system och Office-paketet, framför allt Excel. Du har också goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och innehar B körkort.

Anställningsvillkor:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Normal arbetstid: Heltid

Lön: Månadslön

Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi kommer inte påbörja rekryteringsprocess förrän V30 (24/7). Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Amarelle & Partners AB (org.nr 559283-5366)

Arbetsplats
Amarelle & Partners

Kontakt
Martin
martin@amarelle.se

Jobbnummer
7944426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amarelle & Partners AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amarelle & Partners AB: