Supply Chain Manager Norma Sweden
Lood Rekrytering / Chefsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lood Rekrytering i Gislaved,
Gnosjö,
Värnamo eller i
hela Sverige Är du en van förhandlare och ledare med världen som arbetsfält? Som Supply Chain Manager hos NORMA Sweden ansvarar du för utvecklingen av våra strategiska inköp, i nära samarbete med den högsta ledningen.
Är du en van förhandlare och ledare med världen som arbetsfält? Som Supply Chain Manager hos NORMA Sweden ansvarar du för utvecklingen av våra strategiska inköp, i nära samarbete med den högsta ledningen.
NORMA Sweden ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av kopplingslösningar, till exempel slangklämmor och andra produkter. Våra kunder finns inom en rad olika segment som automotive, aerospace, medicinteknik, distributionskunder och övrig industri. Vårt svenska huvudkontor med tillverkning och ett hundratal medarbetare finns i Anderstorp. Som en del av en världsomspännande och välstrukturerad koncern kan vi erbjuda stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö.
Som vår Supply Chain Manager får du uppgiften att leda och utveckla vår leveranskedja inför framtiden. Din tjänst är en strategiskt viktig länk mellan den lokala verksamheten och koncernledningen - du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD samt till koncernens inköps- och logistikdirektörer. Du ansvarar för att order, inköp, logistik, lager och transporter optimeras med hänsyn till uppsatta mål, budget och lagkrav samt bistår övriga avdelningar i SCM-relaterade frågor. Du samarbetar även med koncernens globala planeringsfunktioner i genomförandet av beslutade projekt. I din roll har du möjlighet att lägga stor vikt vid förbättringsarbetet gällande produkter och processer för att stödja koncernens strategiska inköp. Tjänsten omfattar ledningsansvar för tre avdelningar - inköp, kundservice samt vårt lager.
Vi söker dig som är van vid att arbeta internationellt och har flera års erfarenhet av att framgångsrikt utveckla inköps- och logistikverksamheten på strategisk nivå. Du är skicklig på förhandlingsteknik, behärskar inköpsprocessens alla delar och är väl insatt i tillverkningsindustrins produktionstekniska lösningar. I botten har du en relevant akademisk utbildning inom Supply Chain Management. Du behärskar engelska och svenska flytande i tal och skrift. Om du tidigare har arbetat med Dynamics AX är det meriterande.
Vi värdesätter vår goda stämning och laganda, och lägger därför stor vikt vid din förmåga att leda och utveckla din personal. Du är skicklig på att prioritera och skapa struktur i både din och dina medarbetares vardag. Ditt agerande präglas av affärsmannaskap och entreprenörsanda. Du ser förändringar som en naturlig del av jobbet och trivs med dynamiken i den internationella affärsmiljön. Ditt arbete präglas av stort engagemang och en vilja att vara delaktig i koncernens framtid.
Vi arbetar i en internationell miljö där professionalism och prestigelöshet skapar grunden för effektiva processer och personlig utveckling. Välkommen att ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-03-28ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-28
Ange följande referens när du ansöker: 2019/7
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Lood 076 6260545
FöretagLood Rekrytering
AdressLood Rekrytering
Storgatan 6
56832 Skillingaryd
KontorsadressStorgatan 6
Jobbnummer 4697921
Observera att sista ansökningsdag har passerat.