Supply Chain Manager
Saab / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
2014-03-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Chain Manager" (publicerad 2014-04-02) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab i Linköping,
Mjölby,
Motala,
Norrköping,
Haninge eller i
hela Sverige Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och
marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.
Vår verksamhet bygger på teknik i den absoluta framkanten. Vi är övertygade om att vårt sätt att arbeta flyttar gränserna för det möjliga och skapar förutsättningar för en bättre värld.
Vad du blir en del av
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.
Vi söker en Supply Chain Manager med ansvar för prestanda och avtalsuppfyllnad för leverantörer till Aeronautics. Vi arbetar i en internationell miljö där majoriteten av leverantörerna är utländska. Tjänsten är organiserad inom avdelning Supply Chain Management som omfattar områdena Supplier Management, Purchasing, Production Planning och Operational Planning. Vi har ett tydligt fokus på ett leant produktionssystem.
Din framtida utmaning
Arbetet innebär bl a att säkerställa att leverantörerna du ansvarar för uppfyller sina åtagande enligt avtal, mäta och utvärdera leverantörsprestanda, initiera och driva korrigerande åtgärder, planera och utföra leverantörsbesök i koordinering med övriga funktioner och intressenter, driva och ansvara för leverantörsteam samt stödja upphandlingar/omförhandlingar med information ur ett försörjningsperspektiv.
Den du är idag
• hög samarbets- och kommunikationsförmåga
• egen drivkraft med stor förmåga lösa nya situationer och säkerställa bestående resultat
• mycket god kunskap och kännedom inom Supply Chain Management (inköp, produktion och logistik)
• erfarenhet från leverantörsnära arbete
• datavana
• erfarenhet av IFS Applications är meriterande
• mycket goda kunskaper i engelska (tal och skrift)
Läs\xC2_mer_om_Saab!
Publiceringsdatum2014-03-18Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarianne Reutermo, rekryterande chef +46 734-182008
FöretagSaab
AdressSaab
Jobbnummer 1812173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.