Supply Chain Manager

Wilo Nordic AB / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wilo Nordic AB i Växjö

Wilo är en av världens ledande tillverkare av pumpar och pumpsystem inom segmenten för cirkulation, tryckstegring och avlopp. Ett multinationellt företag med över 70 dotterbolag runt om i världen. Wilo har sitt ursprung från Tyskland där även huvudkontor och delar av produktionen finns i nybyggda moderna lokaler och fabrik. Det nordiska bolaget har sitt huvudkontor i Växjö med ca 35 medarbetare. Det finns även säljkontor på ytterligare 6 orter i Sverige samt säljkontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Wilo lever efter sina värderingar där mjuka värden såsom tillgänglighet, seriositet och effektivitet harmoniserar med internfilosofi att alltid sätta kund och partner i fokus. På Wilo har vi en väl utformad hållbarhetsstrategi. Vi arbetar kontinuerligt för att våra produkter och lösningar ska fortsätta att bidra till minskat CO2-avtryck och förbättrad tillgång på rent vatten. Wilo utvecklar systematiskt nya innovativa digitala lösningar inom koncernen och för våra kunder och partners. Mer information hittar du på www.wilo.se.

Vi söker nu en:
Supply Chain Manager

Rollen:
Till vårt huvudkontoret i Växjö söker vi nu en Supply Chain Manager till vår Logistikavdelningen i vår nordiska organisation.

I rollen kommer du att ansvara för Logistiksavdelningen som består av ca. 5-6 medarbetare på både lager och order. Detta innebär att du har det övergripande ansvaret för att de dagliga uppgifterna fungerar både för vår orderhantering samt lagerverksamhet. Utöver det ingår även eventuella upphandlingar och inköp av framför allt transporttjänster. Du kommer också att vara en viktig del i vår nordiska organisation för att driva ständiga förbättringar inom våra processer, bland annat inom order till leveransprocessen.

Vi ser denna tjänst som delvis operativ chef, då viss del av tjänsten kommer att vara operativ inom orderhantering. Vi vill gärna att du kan bli eller redan har höjden för att bli experten inom dessa processer, samt täcka upp vid behov. Ytterligare ansvar består i att säkerställa uppsatta mål för avdelningen så som leveranssäkerhet, kvalitet, arbetsmiljö, kundservice, lagernivåer samt kostnadsbudget. Att garantera att organisationen följer gällande lagkrav och förordningar inom området är också ett ansvar som ligger på denna roll.

Vi ser gärna att du har ett gediget intresse för system och processer. Erfarenhet av olika affärssystem sedan tidigare är meriterande, för att ha förståelse för våra processer och systemen samt även för att kunna lyfta dem till nästa nivå!



Din profil:

Ø Eftergymnasial utbildning inom området.
Ø Erfarenhet inom en logistikavdelning i en arbetsledande roll.
Ø Erfarenhet från olika typer av affärssystem.
Ø Att ha erfarenhet av arbete inom en större organisation alt. att erfarenheten kommer från en internationell organisation ser vi som meriterande.




För att trivas i denna roll så har du förståelse för de olika processerna inom en logistiksavdelning både på lager samt orderhantering. Du trivs med att vara spindeln i nätet och har ett driv att utveckla och effektivisera processer och system. Du är en naturlig ledare och är inte rädd för att ta ansvaret av en grupp och även en vilja att sätta dig in i andras situationer samt förstå detaljerna i deras arbetsuppgifter. Du har även en känsla för att bemöta olika typer av människor både kollegor men också kunder som du kommer ha direktkontakt med i regelbundna möten.

Du bör ha god kompetens i svenska samt engelska (både tal och skrift) då vårt koncernspåk är engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en positiv, intitativtagande, lösningsorientera och serviceinriktad person som trivs i ett högt tempo. Du har en vilja att förbättra och en framåtanda som gör att du får saker att hända. Till denna roll krävs även att du är tydlig i din kommunikation och trivs i en roll med både mycket ansvar samt stora möjligheter. Att ha ett strukturerat arbetssätt samt kunna samarbeta med olika typer av människor ser vi som självklara hos dig.


Vad får du av oss:
Hos oss på Wilo får du möjlighet att arbeta på ett företag med blicken riktad mot framtiden och som ser hållbarhet och digitalisering som naturliga delar i företagsutvecklingen. Kombinationen med det familjära mindre bolaget tillsammans med det internationella innebär också goda chanser till personlig utveckling. Wilo lägger stort värde i sin personal och främjar god hälsa och friskvård, detta präglar både förmåner och personalaktiviteter.

Läs mer och ansök via www.wilo.se . Sista ansökningsdag är den 6 mars men urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan och förhoppningsvis att snart få träffa dig!

Kontakta gärna rekryterande chef Eva-Mari Söderlund, 0470-72 76 33, vid eventuella frågor.

Övrig information om tjänsten:
Start: Omgående, urval sker löpande.
Ort: Växjö
Omfattning: Heltid, mån-fre.
Anställningsform: Tillsvidaretjänst.

Publiceringsdatum
2022-02-23

Ersättning
Monthly Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wilo Nordic AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wilo Nordic AB (org.nr 556012-4769)

Arbetsplats
Wilo Nordic

Kontakt
HR-ansvarig
Emelie Svensson
HR.nordic@wilo.com
+46470727602

Jobbnummer
6371052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wilo Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wilo Nordic AB: