Supply Chain Coordinator till Vattenfall

Poolia Office Professionals AB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta inom supply chain och med koordinering? Poolia söker nu en Supply Chain Coordinator för Vattenfalls räkning och om du är ute efter en ny möjlighet och är en riktig teamplayer kan det här vara rätt jobb för dig. Detta är ett heltidsuppdrag om 6 månader där du kommer att vara placerad på Vattenfalls kontor i Solna. Tror du att det är dig vi söker? Du är då varmt välkommen med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande så sök tjänsten redan idag!

Publiceringsdatum
2019-05-03

Om tjänsten
Som Supply Chain Coordinator kommer du att tillhöra Supply Chain och Commercial Management Team i BA Wind inom Vattenfall.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Vara ansvarig för inmatning och uppdatering av prognoser gällande marknad, försörjningssituation etc.
• Vara medveten om introduktionsschema för nya produktmodeller
• Kontrollera vecko-/månadsförsäljning i samarbete med Sales, Indoor Sales och Logistics
• Koordinera för åldrande lagerförvaring
• Samla in och analysera data för beslut relaterade till lagernivåer
• Bidra till internationellt samarbete och utveckling.

Vem är du?
För att vara aktuell för denna tjänst krävs högskoleexamen och 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du genom din erfarenhet är säker i din roll och därför är driven, målinriktad och initiativtagande samt har utvecklat ett påtagligt sinne för analys och strategi. Du är dessutom en van förhandlare och en stark kommunikativ förmåga. Rollen kräver mycket goda kunskaper i engelska och svenska såväl muntligt som skriftligt samt ett tekniskt intresse. Som person är du resultatorienterad och en stark lagspelare som aktivit bidrar till både engagemang och kvalité på arbetsplatsen.

Det anses meriterande om du:
• Har erfarenhet från att arbeta i SAP
• Har arbetslivserfarenhet från logistikbranschen.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Vi ser gärna att din ansökan och CV är på engelska!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-10
Ange följande referens när du ansöker: 53531
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wöyer emma.woyer@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
4765679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: