Supply Chain Coordinator till välkänt namn inom bilbranschen

Perido AB / Lagerjobb / Göteborg
2023-12-13


Visa alla lagerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Är du en problemlösare med ett stort öga för detaljer? Har du erfarenhet av supply chain och tycker om att arbeta i en fartfylld, internationell miljö? Om så är fallet har vi den perfekta möjligheten för dig med ett uppdrag! Fortsätt gärna läsa!

Publiceringsdatum
2023-12-13

Om tjänsten
Perido söker en Supply Chain Coordinator för en tjänst hos en av våra kunder, ett större företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Tjänsten är en heltidstjänst belägen i Göteborg. Du kan även arbeta på distans, men du behöver kunna vara på kontoret 2-3 dagar i månaden.

Arbetsuppgifter
Som Supply Chain Coordinator kommer du att hantera och lösa problem på ett systematiskt och effektivt sätt. Du kommer att vara länken mellan Supplier Relations och Demand Planning, och säkerställer att avvikelser tas om hand i rätt tid och på ett professionellt sätt. Du är alltid beredd på det oväntade. Du gillar att arbeta i ett brett och djupt sammanhang, med flera intressenter och med olika nivåer av utmaningar. Varje problem är en utmaning men också en möjlighet för dig - att göra kundernas liv enklare och problemfritt.
Dina ansvarsområden:
Se till att optimerade nyckeltal uppnås för sortiment, t.ex. tillgänglighet, lagernivå, restorder och leveransmeddelande
Övervaka förändringar i efterfrågan och justera prognoser och leveransscheman för att säkerställa att tillgänglighetsmålen uppfylls
Hitta mönster i avvikelser och problem med hjälp av ett analytiskt förhållningssätt, samt problemlösningsverktyg för att hitta och eliminera grundorsaker
Driva tvärfunktionella problemlösningsaktiviteter genom att effektivt kommunicera med intressenter för att utvärdera materiallager, transporter och leverantörleverans
Driva korrigerande åtgärder mot intressenter som leverantörer och inköp, med syftet att lösa problem och ständigt söka sätt att förbättra processer

Dina egenskaper
Kompetens och erfarenhet är viktigt, men personlighet, beteende och potential är nyckeln till framgång enligt vår kund. Vi söker vi en serviceminded lagspelare som har en doer-attityd och ett starkt driv i att leverera resultat. Du tar dig an nya möjligheter och tuffa utmaningar med hög energi och entusiasm. Du har förmågan att bygga förtroende och samarbeta med andra, anpassa förhållningssätt för att matcha skiftande krav, samt arbeta självständigt för att möta gemensamma mål. Egenskaper som vi värnar om är flexibilitet, kvalitetskänsla, vänlighet, mod och ett sinne för humor. Är det dig vi beskriver?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
För denna tjänst tar vi endast emot ansökningar på engelska.

Kvalifikationer
Kandidatexamen i logistik, ekonomi, teknik eller motsvarande
3 års erfarenhet av att arbeta med supply chain
Behärskar engelska flytande, både i tal och skrift
Behärskar svenska, både i tal och skrift
Förmåga att hantera stora datamängder och skapa berättelsevisualiseringar (t.ex. Power BI, Tableau eller SPSS)

Meriterande:
Masterexamen i logistik, ekonomi, teknik eller motsvarande
Erfarenhet från att ha arbetat i en fartfylld internationell miljö
Erfarenhet av att arbeta med företagsresursplaneringssystem
Objektorienterad programmering (t.ex. Python)

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start 2024-02-01.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark, du når henne via fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34296 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34296".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://www.perido.se
411 04  GÖTEBORG

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Perido AB varit leverantör

Jobbnummer
8326949


Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: