Supply Chain Coordinator till Skruf Snus AB

Poolia Office Professionals AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en erfaren Supply Chain Coordinator som ser dig om efter nya utmaningar? Till vår kund som är ett av Sveriges största snusbolag letar vi just nu efter rätt person för ett konsultuppdrag. Uppdraget är ett vikariat på heltid och kommer inledningsvis vara pågå under cirka fyra månader. Möjlighet till ledighet under sommaren finns. Företaget är placerat i centrala Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande, ansök redan idag!

Publiceringsdatum
2019-06-04

Om tjänsten
I din roll som Supply Chain Coordinator arbetar du självständigt i din roll med Sverige som marknad. Du har stora kontaktytor och samarbetar med flera avdelningar så som Global Planning, Sälj & Marknad samt Kundservice för att säkerställa dina ansvarsområden. Arbetsuppgifterna är varierande men i huvudsak ansvarar du för att se till att orderflödet fungerar och att följa upp och lösa eventuella problem. Din arbetsplats kommer vara i företagets nya lokaler i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Kontrollera lagernivåer, leveranstider och transportkostnader.
• Ansvara för regelbunden rapportering.
• Vara en integrerad länk mellan fabrik, försäljning och marknadsföring.
• Kontinuerligt utvärdera kapacitet och kvalitet för lagret och flödet samt arbeta proaktivt för utveckling och förbättring.
• Hantera eventuella logistikproblem och störningar i försörjningsflödet.
• Övriga arbetsuppgifter för att säkerställa produktionsplaneringen i samarbete med Global Planning och fabriken.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Supply Chain Coordinator ser vi gärna att du har:

• Operativ och teknisk kunskap gällande logistikprocesser
• Flerårig arbetserfarenhet inom logistik och supply chain
• Erfarenhet av större affärssystem, meriterande med kunskap i Jeeves
• Erfarenhet av att ha arbetat inom FMCG

Vi tror att du som söker är en flexibel person som snabbt och enkelt sätter dig in i nya situationer och utmaningar. Du arbetar självständigt, är driven och har inga problem att hitta lösningar och ta egna initiativ. För att lyckas i rollen bör du trivas med stort ansvar och vara kommunikativt lagd. Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper.
• Goda kunskaper i Office programmen, framförallt Excel
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, språkligt och skriftligt.



FÖRMÅNER SOM KONSULT
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 53778
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wöyer emma.woyer@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
4819141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: