Supply Chain Coordinator till Sivers Wireless

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vår kund Sivers Wireless behöver permanent förstärkning av en driven och utvecklingsorienterad Supply Chain Coordinator. Vi söker dig som brinner för flöden, logistikplanering och optimering och som trivs i en mångfacetterad och utvecklingsorienterad tjänst med många kontaktytor. Här blir du en nyckelspelare i ett teknikintensivt och spännande tillväxtbolag. Tjänsten som Supply Chain Coordinator fokuserar på produktions- och logistikkopplingar. Du har en koordinerande roll och fokuserar på planering, operativ effektivitet och analys. Tjänsten tillhör Operations-teamet och du har ett nära samarbete med vår Supply Chain Manager för Sivers Wireless.

Tjänsten är på heltid och Sivers Wireless kontor är beläget centralt i Kista. Tillträde sker enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-01-21

Om tjänsten
Som Supply Chain Coordinator är du involverad i hela "Supply-kedjan", från orderinflöde till leveranser ut till kund där tyngdpunkten ligger på kundorder. Du ansvarar för den långsiktiga planeringen av orderingång, drift och leverans koordinerat med den dagliga planeringen. Det skapar goda förutsättningar för att Sivers Wireless kan uppfylla servicenivåer gentemot kunder och leverantörer vi samarbetar med har uppdaterade prognoser. Du ansvarar också för att bevaka och rapportera KPI:er relaterade till leveranskapacitet, produktion och lager samt att driva förbättringsprojekt relaterade till dessa. Du underhåller och utvecklar interna verktyg med fokus på affärssystemet Monitor. I din roll har du nära kontakt med andra produktionsenheter i ett Business Unit Supply-team där du samarbetar med frågor för kundåtaganden, planering och optimering.

Här får du möjlighet att växa in i rollen och du kommer att ha en mentor vid din sida som stöttar och utvecklar dig i arbetet. På lite sikt finns goda möjligheter att ta nästa steg i företaget och axla rollen som Supply Chain Manager. Du bör därför uppleva det som positivt att växa i ansvar varefter du utvecklas.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifter;
• Ordermottagning, drift och kundkommunikation från beställning till levererade varor.
• Leveranskoordinering och leveransplanering inklusive säkerställande av servicenivåer.
• Leveranskoordinering av icke-produktionsrelaterat material
• Inköp, både operativt och kontorsrelaterade inköp.
• Övervaka, samla in och rapportera relevanta nyckeltal relaterade till leveranser, produktion och lager.
• Förse våra kunder och partners med relevant fraktdokumentation såsom DoC, CoC och tulldokumentation där så är tillämpligt.
• Hålla produktionsschema och kommunikation med våra tillverkningspartners för att säkerställa att vi är anpassade och uppfyller kundernas förväntningar på leveranser.
• Hjälpa till med utveckling av relevant process kopplad till leverans, orderadministration och logistik.
• Ansvarig för att rapportera status och framsteg med avseende på Supply Chain till VP Operations varannan vecka eller när så krävs.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i denna tjänst ser vi att du har minst 3 års erfarenhet inom arbetsområdet. Du har relevant utbildningsbakgrund inom logistik / ekonomi eller liknande. Med fördel har du god teknisk bakgrund och/eller ett teknikintresse och viljan att lära. Du besitter god förståelse för arbetsflöden och processer och gillar att arbeta med effektivisering och utveckling. Du är en van användare av affärssystem och andra digitala verktyg och har du arbetat i Monitor ERP är detta meriterande.

Dina personliga egenskaper väger tungt och vi sätter stort värde på vilja, drivkraft och motivation. Du har ett framåtlutat förhållningssätt och arbetar strukturerat och metodiskt. Du trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och affärsmässighet. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till dina kollegor, dina kunder och leverantörer och andra du kommer att samverka med. Samtidigt är du trygg och stabil och vågar ta för dig, ta ansvar och delegera där så behövs. Din energi och arbetsglädje smittar av sig och ingen uppgift är för stor eller för liten.

Om verksamheten
Sivers Wireless, ett dotterbolag till Sivers Semiconductors, utvecklar, tillverkar och säljer chips, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad teknologi för 5G millimetervågnätverk. Våra produkter möjliggör för våra kunder att erbjuda snabbare och mer pålitliga anslutningar i sina applikationer.

Sivers Wireless är ett svenskt företag med en platt organisation som erbjuder kontinuerlig professionell utveckling till våra medarbetare som arbetar i en diversifierad och internationell miljö. Sivers Wireless har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och ett modernt huvudkontor i Kista nära till alla kommunikationer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62802".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Kontakt
Karin Risberg
karin.risberg@poolia.se
073-944 51 10

Jobbnummer
6269561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: