Supply Chain Coordinator till Samsung Nordics

Hero AB / Backofficejobb / Stockholm
2022-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Chain Coordinator till Samsung Nordics" (publicerad 2023-01-02) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-11-18

Företaget
Allt de gör på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens - och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Likt de senaste 70 åren har Samsung siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att de kan styra sitt företag mot långsiktig framgång.

Om rollen

Som Supply Chain Coordinator kommer du att ansvara för att omvandla alla kommersiella planer och marknadsinformation till efterfrågeplanering av TV- och ljudenheter från Samsungs fabriker till den nordiska marknaden. Som supply chain coordinator är du motorn för att driva verksamheten och i rollen kommer ditt huvudansvar att innefatta planering av kundefterfrågan, inköpsplanering, försäljningsprognoser, lageroptimering och koordinering av olika frågor för att säkerställa bästa försäljningsmöjlighet med maximerad operativ effektivitet.

Exempel på arbetsuppgifter

• Planering av kundefterfrågan
• Datahantering och processförbättring och innovation
• Hantera lager och inköp baserat på produkternas livscykel
• Ansvarig för inköp enligt en kommersiell plan
• Leverera analys och rapportera kundernas slutförsäljning
• Ha nära kontakt med fabriker och huvudkontor för leveransrelaterade frågor
• Kontroll av försäljningsutveckling

Om dig

För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har något eller några års erfarenhet från att arbeta inom supply chain management. Du är en energisk lagspelare som tycker att det är roligt att ha breda kontaktytor. Vi värdesätter ett handlingskraftigt arbetssätt och en vilja att lära sig nytt. Du trivs i en roll med högt tempo och har en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Som person är du analytiskt lagd och tycker det är spännande med sifferhantering i Excel. Vi ser att du är kommunikativt lagd samt har förmågan att strukturera upp dina arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
• Arbetslivserfarenhet från supply chain management
• Erfarenhet av att arbeta i en kommersiellt driven säljorganisation
• Goda datorkunskaper samt kunskap i Office-paketet, speciellt Excel
• Flytande i svenska och engelska tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet från att arbeta i SAP
• Examen inom logistik eller motsvarande

Arbetstider, omfattning & placering

Denna roll har placering i Kista. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Detta är ett konsultuppdrag på ca 2 år med mycket goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd som konsult via oss på Hero med våra goda villkor och förmåner. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Isabell Åhlin, isabell.ahlin@hero.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Isabell Åhlin
isabell.ahlin@hero.se
0733010722

Jobbnummer
7183255

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: