Supply Chain Coordinator till Alfa Laval!

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm

Är du en team player och har ett stort intresse för inköp? Då ska du läsa vidare!
Just nu söker vi en Supply Chain Coordinator till Alfa Laval för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och förväntas pågå under 6 månader med chans till förlängning. Placeringen är på deras kontor i Tumba. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl 08.00-16.30 med möjligheter till flex.

Publiceringsdatum
2022-01-21

Om tjänsten
Som Supply Chain Coordinator kommer du att ingå i ett sammansvetsat team där ni tillsammans är ansvariga för hela värdekedjan från leverantör till kund. Du kommer att ha ett stort kontaktnät både internt och externt (bl.a leverantörer, säljbolag/kunder, Warehouse, speditörer) vilket gör jobbet både varierande och stimulerande. Alfa Laval strävar hela tiden efter att bli bättre och att utvecklas tillsammans med deras kunder så förbättringsarbeten är något som Alfa Laval arbetar med dagligen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna består i att hantera allt från offert till order och leverans till kund. Arbeta med inköp och Supply Chain på ett distributionscenter av reservdelar. Skicka, bekräfta och bevaka inköpsorder samt uppdatera artiklar och hantera claims samt kundförfrågningar. Som Supply Chain Coordinator kommer du att få ansvar för ett antal leverantörer samt supportera deras ordinarie inköpare i deras dagliga arbete. Bevaka leveranstider och boka extra transporter vid behov. Stämma av in och utleveranser och koordinera leveransavvikelser. Statushantering av lager och fakturahantering. I rollen ingår också att kontinuerligt förbättra och utveckla teamets och företagets processer.

Vem är du?
För att snabbt kunna kliva in i rollen krävs att du har erfarenhet av inköp (Supply Chain) och några års erfarenhet inom arbetsområdet. Du har avslutad gymnasieutbildning och du har jobbat i affärssystemet PULSE/Movex tidigare. Du är en van användare av affärssystem samt hanterar Officepaketet utan svårigheter. Språkligt så har du förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska då båda språken krävs i det dagliga arbetet.

Du är en positiv team player som tycker om utmaningar och har ett stort intresse för Supply Chain Management och kundservice! Du är lösningsorienterad och gillar att jobba med ständiga förbättringar. Vidare är du en lojal, nyfiken och en social person. Samtidigt drivs av att jobba mot uppsatta mål och tycker om att jobba både i grupp och självständigt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Jobbnummer
6271448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: