Supply chain coordinator/receptionist

Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-03-18

Företaget
För vår kund B. Braun Medical AB's räkning söker vi nu en Supply chain coordinator/receptionist med start omgående. B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett tyskt familjeägt företag med mer än 175 års verksamhet inom det medicinska området. B. Braun koncernen har i dag mer än 54 000 anställda i 62 olika länder. I Sverige har B. Braun Medical AB ca 50 anställda, fördelade på tre divisoner; Aesculap, Hospital Care och Out Patient Market. B. Braun Medical AB arbetar även under devisen Sharing Expertise, där de genom utbyte av kunskaper med sina kunder förbättrar behandling och arbetsrutiner vid sjukhus och läkarmottagningar samt öka säkerheten för patienter, läkare och vårdpersonal. Läs gärna mer om företaget på deras hemsida http://www.bbraun.se/ .

Om tjänsten
B. Braun Medical AB har sitt kontor beläget i Danderyd där det i dag sitter ca 40 personer. I aktuell roll så kommer du ingå i teamet Supply Chain som i dag består av 8 personer. Denna tjänst är en tvådelad roll där du främst kommer att arbeta som Supply chain coordinator men du kommer även att ansvara för receptionen på kontoret. Din roll kommer att vara stationerad i receptionen där du ansvarar över växeln, tar emot besökare samt hanterar posten. Till störst del så kommer dina arbetsuppgifter att innefatta hantering av manuell orderläggning, inkommande via mail, telefon, fax samt EDI. Du kommer även att besvara frågor, främst via mail, från kunderna samt följa upp avvikelser vid leveranser.

Möjligheter:
Nu har du möjlighet att få arbeta i en bred roll där du kommer att vara företagets ansikte utåt samt arbeta administrativt. Du kommer in i ett företag där det finns möjligheter till utveckling och du får arbeta tillsammans med härliga kollegor!

Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst en gymnasieutbildning samt 2-3 års arbetslivserfarenhet inom administration eller service. Meriterande är om du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter samt har kunskaper från SAP. Du hanterar både svenska och engelska, i tal och skrift, på god nivå samt har kunskaper i Office-paketet. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, driven och trivs i en roll där arbetsuppgifterna snabbt kan ändras. Du har ett noggrant och proaktivt arbetssätt, tar egna initiativ samt känner ett ansvar över dina arbetsuppgifter.

Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett initialt konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund med möjligheter till överrekrytering. Arbetet föreligger under kontorstider, heltid, med start omgående.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på rekrytering@hero.se .

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?

Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Larsson

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
2734386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: