Supply Chain Coordinator
Randstad AB Malmö / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Malmö i Lund,
Staffanstorp,
Malmö,
Landskrona,
Skurup eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
För uppdrag hos vår kund söker vi en Supply Chain Coordinator med start i januari/februari.
Kunden är ett internationellt företag och som Supply Chain Coordinator arbetar du inom företagets inköpsorganisation.
Publiceringsdatum2012-01-13Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att leda och utveckla leverantörsrelationer inom organisationen i enlighet med uttalade strategier. I samarbete med Supply Managers är fokusområden kvalitet, kostnad och leverans. Mycket av arbetet sker i olika projekt och innebär många kontaktytor inom företaget.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Supporta avdelningen administrativt genom att bl.a. ansvara för att leverantörsavtal innehåller korrekta uppgifter..
• Se till att samarbetet mellan företaget och leverantörer sker enligt strategier.
• Arbete med leverantörsbasen enligt företagets principer.
• Uppdatera leverantörsavtal i SAP.
BakgrundDu som söker har en högskole- eller civilingenjörsexamen, gärna med inriktning maskinteknik eller industriell ekonomi. Du kan även ha annan högskoleutbildning med inslag av teknik och ekonomi. Vi ser gärna att du har inriktat dig mot logistik och inköp. Utbildning enligt ovan är ett krav.
Vi tror att du som söker har ett till två års erfarenhet av att arbeta med logistik/inköp och vill fortsätta att utvecklas inom området. Du har en mycket god teknisk förståelse och har förmågan att förstå ritningar till maskiner.
Du har mycket goda kunskaper i muntlig och skriftlig engelska. Du har god datavana och i synnerhet goda kunskaper inom Excel. Kunskaper inom SAP är meriterande.
Dina egenskaperDu som söker är drivande, noggrann och har förmågan att hålla i många trådar samtidigt.
Konsultuppdraget startar under januari eller senast i februari och pågår i minst 6 månader. Det finns goda möjligheter till förlängning och du blir en del av vår konsultpool där vi kan erbjuda uppdrag inom ditt kompetensområde.
Vi arbetar med ett löpande urval så välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 22 januari då tjänsten ska tillsättas snarast.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina Jansson på tfn 040-698 08 03 eller Pernilla Nicklasson på tfn 040-698 08 04.
Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid, tillsvidare
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Jansson, +46 (0)40 698 08 03
Pernilla Nicklasson, +46 (0)40-698 08 04
FöretagRandstad AB Malmö
AdressRandstad AB Malmö
Box 17193
10462 Stockholm
Jobbnummer 1127574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.