Supply Chain Coordinator - vikariat

Avanzera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vår kund som har sitt kontor i Kista och som är inom IT och kommunikationsbranschen vill under ca 8 månader ta in en vikarie på 75% som Supply Chain Coordinator. Rollen är tvådelad, 50% Supply Chain Coordinator och ca 25 % kommer vara kontorsadministrativa göromål . Tjänsten är tänkt att tillsättas med start i början av april.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.

Publiceringsdatum
2020-03-03

Dina arbetsuppgifter
Arbetsdelen som Supply Chain Coordinator, inkluderar uppgifter som fakturering av kunder, att ta hand om kundorder och hålla reda på lagerstatus. Även ha översikt och ansvar för den logistiska delen av leveranser till kunder och se till att kunderna får rätt varor vid rätt tidpunkt. Detta genom daglig kontakt med leverantörer och andra dotterbolag runt om i Europa och i Japan.

Den andra delen som består av kontorsadministrativa göromål.

Exempel på arbetsuppgifter inom Supply Chain:

• Inköp- och orderläggning
• Förfrågningar gällande kundens order- och fakturafrågor via mail och telefon
• Uppdatera orderstatus

Exempel på arbetsuppgifter inom kontorsadministration:

• Kontakt med externa kontakter/leverantörer via mail och telefon
• Inköp av kontorets material och arbetsredskap
• Arkivering

Bakgrund
Har du tidigare erfarenhet av en liknande roll ses detta självklart som meriterande. Men mycket kommer att handla om din personlighet. För att lyckas med denna tvådelade roll så finns ett önskemål om att du är datavan och har systemvana, meriterande om du arbetat inom SAP men som sagt inget krav. Det som är viktigt är att du talar och skriver engelska obehindrat då kommunikationen dagligen sker mot internationella kontakter.

Som person är du prestigelös och proaktiv i ditt arbetssätt. Du är ansvarstagande, kommunikativ och känner en hög grad av servicekänsla. Du har drivet och är motiverad och har en stark förmåga att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Har du frågor angående tjänsten, vänligen kontakta konsultansvarige Malin Klingberg på tfn 08-54528307. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Deltid 75% Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1316".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5130267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: