Supply Chain Administrator till GlobalConnect!

Academic Work Sweden AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

GlobalConnects nordiska logistikteam söker nu dig med sinne för logistik som är redo att axla en spännande roll som Supply Chain Administrator. Detta är ett vikariat med viss möjlighet till förlängning, där du får vara med och bidra till deras ambition att ta deras Logistik/Supply Chain till nästa nivå - vilket kommer ge dig meriterande erfarenhet framåt. I rollen kommer du arbeta självständigt och ha mycket frihet under ansvar, samtidigt som du har ett nära samarbete med Supply Chain Specialist och externa intressenter. Låter det spännande? Vi tänkte väl det - läs då vidare och välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för GlobalConnects räkning en Supply Chain Administrator som kommer tillhöra deras nordiska logistikteam. Global Connect är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation med mer än 74 500km fiber och en digital infrastruktur med 27 000 kvadratmeter säkra datacenter strategiskt placerade i norra Europa. Företaget finns i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Finland och är totalt omkring 1 700 anställda.

I rollen erbjuds du möjligheten att ingå i en organisation med multinationell och föränderlig miljö, där du tillsammans med dina kollegor kommer att bidra med att förbättra och vidareutveckla arbetet inom Logistik/Supply Chain i organisationen.

Du erbjuds

• Att få arbeta med Logistik/Supply Chain hos Nordeuropas ledande leverantör av fiberbaserad datakommunikation och datacenter.
• Att få arbeta i ett nordiskt team med drivna kollegor inom Supply Chain.
• Du utgår från huvudkontoret placerat i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Supply Chain Administrator kommer du att ingå i det nordiska logistikteamet. Du kommer ha ett nära samarbete med deras svenska Supply Chain Specialist och ha tät kontakt med externa intressenter. Du rapporterar till Head of Logistics som sitter i Danmark.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Tillsammans med Supply Chain Specialist driva implementationen av IFS kopplat till inköp.
• Skapa interna användarmanualer för IFS.
• Dokumentera logistikprocesser och komma med förbättringsförslag kring riktlinjer.
• Göra analyser och prognoser av leveranser och flöden baserat på forecast och annan information från övriga verksamheten.
• Verka som stöd vid dagliga operativa uppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
• Har erfarenhet av att arbeta inom en liknande roll och/eller relevant eftergymnasial utbildning inom Logitik/Supply Chain Management eller motsvarande.
• Alternativt att du på annat sätt kan intyga om att du besitter ett logistiktänk.
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då kommunikation ser på båda språken dagligen.
• God datorvana med fokus på Excel.

Vi ser det starkt meriterande, men inget krav om du har:

• Erfarenhet av IFS, ERP eller annat affärssystem.
• Erfarenhet från Telekombranschen och/eller en teknisk bakgrund från branschen.

Som person är du:

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi ser att du som söker är självgående med ett högt driv, där du tar ägandeskap och initiativ till att driva ditt arbete framåt. Du kan hantera input och output på ett strukturerat sätt, där du tar fram analyser och kommunicerar slutsatser till berörda parter, så att leveranserna är tydliga och att tidslinjerna hålls.

Under djupintervjun kommer vi fokusera på nedan beteenden:

• Självgående
• Strukturerad
• Problemlösande
• Affärsmässig

Övrig information

• Start: Omgående.
• Omfattning. Konsultuppdrag på heltid under inledningsvis 3 månader, med möjlighet till eventuell förlängning.
• Arbetstider: Mån-fre, 8-17 med möjlighet till flex.
• Placering: Huvudkontoret ligger på Sveavägen 25 i centrala Stockholm. Det finns även möjlighet att utgå från deras datacenter i Järfälla eller att arbeta hemifrån/distans.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15091845".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7626535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: