Supply and Demand Planner
Randstad AB / Logistikjobb / Jönköping
2025-05-21
Visa alla logistikjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Nässjö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-05-21Dina arbetsuppgifterVill du ta klivet in till ett värdsledande företag där du kan växa och utvecklas? Just nu söker vi en Supply and Demand Planner som kommer att ha en central roll i deras försörjningskedja där du får möjlighet att göra verklig skillnad.
I rollen som Supply and Demand Planner är du ansvarig för att optimera lagernivåerna genom hela leveranskedjan. Målet är att säkerställa hög kundservice, god prognosprecision och rätt säkerhetslagernivåer. Du arbetar med ett utvalt sortiment av produkter och fungerar som en viktig kontaktperson mot deras tillverkningsenheter, där du hjälper till att hantera och lösa eventuella leveransutmaningar kopplade till produktionsteknik och kapacitet.
Arbetet spänner över flera delar av planeringsprocessen. Du har ansvar för lagerstyrning, där du planerar tillgången på färdiga produkter, tillbehör och reservdelar samt ser över och justerar beställningsparametrar för att optimera flödet. Du har också en viktig roll i leveransplaneringen, där du utformar och förbättrar leveransflöden samt ger verksamheten tillgång till uppdaterade prognoser. Dessutom är du aktiv i att koordinera produktlanseringar och utfasningar samt leder möten för att säkerställa att leveranskapaciteten möter marknadens behov. När utmaningar uppstår, till exempel i form av flaskhalsar, är det du som ser till att tillgängliga resurser fördelas på ett rättvist och affärsmässigt sätt.
För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, initiativrik och vågar ta ansvar. Du trivs med att jobba strukturerat, är flexibel och har en lösningsorienterad inställning. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga och kan se helheten i komplexa flöden.
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom exempelvis logistik och minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med liknande uppgifter och har god vana av att arbeta i Excel.
Låter det här som nästa steg för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophia Malaki på mail:
sophia.malaki@randstad.seatt vara konsult
Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.
om randstad professional
Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.
Ansvarsområden
Planering av färdiga produkter, reservdelar och tillbehör.
Justera och följa upp parametrar som påverkar ombeställningspunkter och orderkvantiteter.
Täta kontakter med olika intressenter för att kommunicera leveransplaner och avvikelser.
Utforma och förbättra leveransflöden och orderläggning.
Ta fram prognoser och nettobehov.
Samverka för att komma överens om flexibilitet i produktionen.
Säkerställa att produktlanseringar och utfasningar koordineras med produktion och logistik.
Leda planeringsmöten.
Hantera flaskhalsar.
Vara kontaktpunkt kopplade till centrala och regionala lager.
KvalifikationerRelevant högskoleutbildning, gärna inom logistik eller liknande område
Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Hourly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9351255