Supplier Readiness Specialist

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår nu en förvandling från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Lockas du av att arbeta både med produktionstekniskt arbete, ledarskap och utveckling hos Scanias leverantörer samt inom organisationen på procurement, har en bred erfarenhet av ingenjörsuppdrag samt chefsuppdrag inom bearbetning, montering, kvalitet, logistik, teknik, underhåll eller för det breda uppdraget andra intressanta erfarenheter som du kan använda i samarbete och utveckling av Scanias leverantörer?
Vi befinner oss just nu i en spännande utvecklingsfas med många nya produktutvecklingsprojekt och utveckling av nya och befintliga leverantörer både inom för Scania tidigare starka områden samt inom elektrifiering.
Till vår avdelning för Supplier Development and Readiness söker vi nu en Supplier Readiness Specilists inom området leverantörsutveckling.
Vilka är vi?
Vi är ett litet team bestående av ett antal seniora medarbetare med bred erfarenhet från olika chefsuppdrag inom produktion på Scania och med kompletterande erfarenheter från företag inom automotive.
Vi arbetar nära tillsammans och nyttjar hela teamets kompetens för att nå bästa resultat för Scania och våra leverantörer.
För varje uppdrag finns en uttalad ansvarig och en tilldelad resurs för att säkerställa uppdragets framdrift.
Det innebär att varje person i teamet är både ansvarig för ett antal uppdrag och samtidigt uttalad resurs i ett antal andra uppdrag.
Det skapar en situation där samtliga i teamet samarbetar och nyttjar varandras kompetens och erfarenheter som både skapar ett klimat där kompetens, såväl som åsikter, öppet delas och respekteras, samtidigt som vi strävar efter att ha roligt på jobbet.
Arbetet innebär att vi reser till våra leverantörer och en normal vecka startar på kontoret i Södertälje på måndagen då vi samarbetar inom teamet och med uppdragsgivare och kollegor inom inköps linjefunktioner. Tisdagar, onsdagar och torsdagar är normalt resdagar då vi befinner oss ute hos våra leverantörer i Sverige eller övriga Europa.
Fredagar är normalt våra rapporteringsdagar då vi sammanställer och kommunicerar utfallet av våra leverantörsbesök.
Längre resor till Asien, Sydamerika och USA förekommer, men huvuddelen av våra uppdrag finns i Europa.
Vem är du?
Vi söker dig med en bakgrund från projekt och installationer inom produktion samt erfarenhet från ledande position och ledningsgruppsarbete inom Scania.
Du har en passion för teknik, ledarskap, analys och produktionsteknisk utveckling. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera uppdrag parallellt på ett strukturerat sätt samt att du har en stark social förmåga och vilja att skapa samarbete och samsyn kring dom aktiviteter du driver.
Du har förmåga att jobba med både reaktiva och preventiva aktiviteter för att förbättra och effektivisera våra leverantörers tillverkningsprocesser och för att på bästa sätt kunna stötta inköpslinjen.
Du trivs med att ta initiativ, arbeta självständigt och utveckla den roll du befinner dig i.
Då rollen innebär ett stort internationellt nätverk och resor så är avancerad nivå i svenska och engelska i skrift och tal obligatoriskt. Du innehar B-körkort.
Vad erbjuder vi dig?
Scanias företagskultur präglas av respekt för individen, ständiga förbättringar och att sätta kunden i första rummet. Medarbetarna är vår viktigaste resurs och därför satsar vi på att utbilda och utveckla våra medarbetare. Även du som kommer in i teamet med en bred och djup kompetens har som ansvar att både bidra till egen och andras utveckling genom interna utbildningar samt träning och samarbete inom projekt och uppdrag hos våra leverantörer.
Teamet finns och arbetar från Scanias inköpskontor i Södertälje. I de moderna kontorslandskapen kan du arbeta i olika områden beroende på uppgift; det finns traditionella skrivbordsplatser, men även projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en kopp kaffe med dina kollegor under ett möte eller en paus.
De veckor då du inte befinner dig på resa under en tisdag, onsdag eller torsdag finns också en flexibilitet att arbeta hemifrån.
Information om tjänsten
Du förväntas hantera frågor rörande projekt och utvecklingsaktiviteter, komplexa tekniska frågor inom förekommande tillverkningsprocesser samt interna frågor gällande strategier för leverantörer.
Tjänsten innehåller också nära samarbete inom supplier development och interna utvecklingsprojekt.
För mer information
Kontakta Mats Flodin, Senior Supplier Development Advisor +46 8 553 834 66 eller mats.flodin@scania.com

Publiceringsdatum
2024-09-23

Så ansöker du
Din ansökan bör innehålla ett CV, ett personligt brev och kopior av eventuella relevanta intyg. Ansök så snart som möjligt och senast den 6 oktober 2024.
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
Vagnmakarvägen 1 (visa karta)
151 87  SÖDERTÄLJE

Kontakt
Andreas Rudberg
andreas.rudberg@scania.com

Jobbnummer
8914963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: