Supplier Development Project Manager

Randstad AB Västerås / Inköpar- och marknadsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Västerås i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar, Köping eller i hela Sverige

Redo för drömjobbet Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät?
För rekrytering till en av våra kunder  söker vi nu en erfaren Supplier Development Project Manager
Arbetsuppgifter 
Som Supplier Manager kommer du att arbeta med Supply Managment inom ditt produktområde. Du kommer att driva och ansvara för komplexa inköp, upprätta inköpsstrategi, utvärdera anbudsprocessen, genomföra leverantörsbedömningar samt säkerställa avtalslojaliteten etc. Arbetet innebär utveckling av samarbete med leverantörer inom strategiska områden som pris, kvalitet och standardiseringsfrågor.
Du kan beslutskraftigt driva inköpsprocessen utifrån organisationens behov, med utgångspunkt från centrala inköpsstrategier och avtal, från upphandling och riskbedömning till uppföljning. Du har gärna erfarenhet av kommersiell verksamhet.

Publiceringsdatum
2011-09-14

Utbildning och erfarenhet
Personen vi söker har erfarenhet av att arbeta som inköpare/ säljare Vi ser gärna att du har en god teknisk förståelse du har förmodligen utbildning inom relevant område, gärna en ingenjörs- eller ekonomexamen, alternativt har du anskaffat motsvarande kunskap på annat sätt.
Har erfarenhet av liknande uppgifter och har en relevant universitetsutbildning. Du ska även ha agerat i en samordnande roll och/eller arbetat med projektledning. Bakgrund inom inköp- och orderbeställning är också lämpligt. Har du internationella erfarenheter inom detta område är det mycket intressant.
Efterfrågade specifika kompetenser:
• Goda IT- kunskaper
• Kommunicerar engelska flytande i både tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Erfaren SAP användare
• Vi är säkra på att du redan har god erfarenhet av internationella inköp. Det strategiska arbetet kräver god kunskap i det operativa inköpsarbetet.
• Du har akademisk utbildning inom inköp/logistik med teknisk eller ekonomisk inriktning.
• Vidare har du erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och utveckling av supply chain/ logistik.
• Du är en van förhandlare och har goda kunskaper inom avtalsjuridik och projektledning. Vidare behärskar du såväl svenska som engelska väl i både tal och skrift.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av logistik.

Dina personliga egenskaper
Du är affärsmässig med goda ekonomiska kunskaper, drivande och förhandlingsskicklig. God förmåga att kommunicera, förankra och arbeta självständigt. Du är en socialt kompetent person som präglas av integritet och ärlighet. Du har lätt för att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift. 
Som person är du analytiskt lagd och tycker om att arbeta med processer. Du har samtidigt en social och säljinriktad sida, då du kommer att ha kontakt med företagets huvudkunder.
• Vi söker Dig som har kommersiellt intresse och brinner för att göra affärer.
• Analytisk och strukturerad i Ditt sätt att arbeta
• Affärsmässig och resultatorienterad med stark egen motor
• Dessutom har du god förståelse kring hela Supply Chain-processen och utvecklingen av den.
• Social och trivs med att driva och coacha team och projektgrupper
• Mogen i Din personlighet med stor integritet och förmåga att driva igenom Dina idéer och skapa strategiska helhetslösningar för att nå uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Maria Thornadtsson-Norgren på telefon 070-4317424
Tjänsterna ska tillsättas snarast, vilket innebär att intervjuer kommer att ske fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att läsa den.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Thornadtsson-Norgren, +46 021-4702420, +46 070-4317424

Företag
Randstad AB Västerås

Adress
Randstad AB Västerås
Stora gatan 44a
72212 Västerås

Jobbnummer
1029379

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Västerås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Västerås: