Suporttekniker
Telecomputing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telecomputing Sweden AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker nu supporttekniker till vår centrala Service Desk i Kista. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken kundgrupp man arbetar i men våra öppettider är mellan 06:00 till 20:00 under vardagar och 08:00 och 18:00 under helger.
Publiceringsdatum2011-09-29Dina arbetsuppgifter• Du kommer att arbeta med first line support i en serviceinriktad supportorganisation där användarens problem står i fokus.
• Du kommer att hjälpa användare med sedvanliga datorproblem via telefon samt fjärrstyrning.
• Du kommer att agera singel point of contact (SPOC). Det innebär att ansvara för att användarens frågor eller problem hamnar hos rätt grupp men också uppföljning och återkoppling till användaren.
• Du kommer att registrera alla inkommande samtal i vår ärendehanteringssystem.
• Du kommer att ansvara för att fånga upp akuta incidenter som kunden ringer in om och driva det vidare till vår incident manager.
• Du kommer att lösa minst 80% av allmänna IT-frågor hos slutanvändarna direkt i första kontakt.
KvalifikationerFör att du ska lyckas med ovan krävs följande:
• Vi tror att du har någon form av IT utbildning.
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom ett serviceyrke.
• Du har erfarenhet av Windows Server 2003, Windows XP/Vista/7
• Du har arbetat via fjärrstyrning tidigare.
Om du har erfarenhet av Citrix samt har supporterat printers är det meriterande.
Dina personliga egenskaper• Du ska ha god förståelse för kundens behov och förväntningar samt vara mål- och serviceinriktad
• Du är initiativrik, framåtsträvande och inte rädd för att ta kommandot.
• Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden. Du har ett driv, är självgående
• Du är serviceinriktad och har förståelse för affärer, engagemang och fokus
• Du är positiv, proffsig och social i kontakt med kunder och kollegor samt stresstålig och strukturerad
• Då du har mycket kontakt med svenska kunder så ser vi att du pratar svenska obehindrat
TeleComputingkoncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska SMB-marknaden.
TeleComputing levererar marknadsledande och miljövänliga lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand och tillhörande SaaS-tjänster (Software as a Service) samt konsulttjänster inom IT-infrastruktur. Dotterbolaget Kentor är systemintegratörer som erbjuder kvalificerade bransch- och verksamhetsspecialister, systemutveckling samt IT-rådgivning.
Koncernen har 700 anställda på 7 orter i 3 länder och ca 800 företagskunder i Norden.
Consulting Services har cirka 100 konsulter som levererar kostnadseffektiva konsulttjänster till våra kunder. I kombination med hög kompetens och en väldefinierad kvalitetssäkring kan våra konsulter hjälpa till att effektivisera och förvalta enskilda funktioner eller hela kunders IT-miljö.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning heltid. Vi tillämpar provanställning.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-29
Skicka in din ansökan och ditt personliga brev snarast då rekrytering kommer att ske löpande
Ange följande referens när du ansöker: Suporttekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb.sd@telecomputing.seKontaktReza Sabaro, Chef, Service Desk, 076-115 86 29
Facklig kontaktJeanette Lagberg, Unionen,
unionen@telecomputing.seFöretagTelecomputing Sweden AB
AdressTelecomputing Sweden AB
Box 85
16494 KISTA
KontorsadressKista Entré, Knarrarnäsgatan 7
Kista
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-556 109 20
E-postadress:
anna-cina.roos@telecomputing.se Jobbnummer 1042404
Observera att sista ansökningsdag har passerat.