Superuser för Kommers inköpsportal till Svevia

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2019-10-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Superuser för Kommers inköpsportal till Svevia" (publicerad 2019-11-13) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du en utpräglad administrativ förmåga med en kommunikativ och pedagogisk fallenhet som du vill få utlopp för genom att hålla utbildningar? Har du dessutom arbetat med e-handelsportaler och inköpssystem och gillar att driva förbättringsarbete, då kan vi ha jobbet för dig!

Tjänsten är på heltid och placerad på Svevias huvudkontor i Solna. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2019-10-29

Om tjänsten
Hos oss blir du snabbt en i gänget. Inom Svevia delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Det ger dig unika utvecklingsmöjligheter och öppnar för spännande utmaningar i ett företag i snabb förändring. Tillsammans tar vi nästa steg genom att lyssna på kunderna och utveckla hållbara lösningar. Som du märker finns det många fördelar att dela väg med oss!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Här kommer du att tillhöra arbetsgruppen "Analys och utveckling", vilken är en del av Koncernstab Inköp och som har en nyckelroll i hela Svevias inköpsarbete på såväl strategisk som operationell nivå. På A&U bedriver du ett ständigt förbättringsarbete och du har en stödjande roll i att bistå Svevias medarbetare med hjälp i den praktiska tillämpningen av rutiner och verktyg. Du kommer att utgöra en viktig länk mellan kategoriinköpare, leverantörer och interna beställare genom ansvar för följande arbetsuppgifter:

• Digitalisering av inköpsprocessen - deltaga i utvecklingsprojekt för att föreslå och genomföra förbättringar i verktyg, rutiner och processer för inköp
• Implementering av leverantörsintegrationer - genomföra nödvändiga förberedelser för uppstart av nya leverantörsavtal, t ex uppsättning av e-katalog, orderflöde, fakturamatchning
• Förvaltning av register tillhörande inköpsfunktionen - ansvara för Svevias leverantörsregister, avtalsdatabas, artikelkataloger och produktionskoder avseende övergripande funktionalitet och datakvalitet
• Utbildning och stöd - bistå med utbildningsinsatser samt användarstöd för Svevias inköpssystem Kommers. Tjänsten kan innefatta en del resor inom Sverige

Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en inköpsavdelning i ett större företag, företrädelsevis inom e-handel. Du kan även ha en bakgrund som säljsupport eller liknande där du har stöttat exempelvis kategoriteam inom grossist- eller detaljhandel med elektroniska kataloger och ordersystem. Erfarenhet inom Primona "Kommers" ses som mycket meriterande. Då rollen inkluderar många kontakter såväl internt som externt behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kunna hantera engelska. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, ekonomi eller inköp.

För att lyckas i rollen behöver du verkligen trivas med administrativa arbetsuppgifter och ha ett strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Du har en hjälpsam och serviceinriktad inställning och kan hantera flera parallella uppgifter där din prioriterings- och samarbetsförmåga kommer väl till pass. Därtill ser vi att du med din initiativkraft och analytiska förmåga kan bidra till att vidareutveckla befintliga processer och aktivt delta i förbättringsarbete inom ditt arbetsområde. Vidare önskar vi att du har en pedagogisk ådra och ser fram emot att utbilda chefer och medarbetare i inköpsportalen.

Om verksamheten
Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur.
Våra 2 100 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och Norge och vi omsätter 8,3 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från väst till öst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "55066".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
4893024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: