Styrsöbolaget - Godsmottagare med administrativ erfarenhet

Transdev Sverige AB / Lagerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Göteborg, Partille, Borås, Halmstad, Värnamo eller i hela Sverige

Godsmottagare med administrativ erfarenhet

Ett skepp kommer lastat!

Nu söker vi en godsmottagare till Styrsöbolaget för arbete på vår godsterminal i Fiskebäck. Från godsterminalen transporteras alla typer av gods som behövs i södra skärgården till både företag och privatpersoner. Säkra och pålitliga transporter med personlig service är vårt mål!

På godsterminalen är du en av två godsmottagare och samordnar transporterna tillsammans med färjornas besättningar. Arbetet som godsmottagare innebär i stora drag att ta emot gods och samordna lastning till färjorna. Ett högt tempo med tyngdpunkt på mycket truckkörning, hantering av fraktsedlar och fakturaunderlag och inte minst en tät kontakt med våra fraktkunder.

Är detta du?

För att arbeta på vår godsmottagning krävs att du har körkort lägst behörighet AM. Du ska också ha truckkort lägst A och B1 samt vana av att köra truck utomhus. I rollen ingår att utföra lättare underhåll och tillsyn på våra truckar. Har du även utbildning inom farligt gods och/eller livsmedelshantering är detta meriterande. Arbetet inom frakttrafiken ställer krav på stresstålighet det är därför viktigt att du trivs i ett tidvis högt tempo. Det är viktigt att du är serviceinriktad och i övrigt är det positivt om du har kännedom om södra skärgårdens öar. Det viktigaste av allt är att du alltid sätter säkerheten samt kundens bästa i centrum.

Det här erbjuder vi

Möjlighet att påverka - Du får gärna komma med egna initiativ och bidra till nytänkande lösningar för att utveckla din arbetssituation.

Utrymme att växa - alla våra medarbetare vidareutbildas fortlöpande, i takt med ny teknik och branschens utveckling. Många medarbetare stannar länge hos oss och en del går med tiden vidare till nya roller.

Balans i livet - precis som vi månar om en hållbar miljö är vi också måna om din hälsa, därför erbjuder vi alla medarbetare ett årligt friskvårdsbidrag och ser positivt på att du har en sund balans mellan privatliv och arbetstid.

Ditt ansvar och arbetsuppgifter

• Ta emot gods och kontrollera att godset är korrekt emballerat
• Ta betalt enligt gällande taxa för våra fraktkunder
• Hantera fraktdokument
• Märka godset och organisera för en smidig ombord lastning samt vara behjälplig vid lastningen
• Ställa ordning lastplan efter avgång och ansvara för den allmänna ordningen på lastplan
• Skötsel och tillsyn av truckar
• Hantera kundkontakter och förbokningar
• Administrera underlag och fakturera våra kunder

Krav för tjänsten är:

• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Språkkunskaper; flytande svenska och engelska i tal och skrift

• Körkort lägst AM, samt truckkort lägst A+B1
• Erfarenhet av kundbemötande
• Erfarenhet av administrativt arbete

Meriterande är också:

• Erfarenhet av fakturering
• Kunskap om södra skärgården
• Utbildning inom farligt gods (ADR) och livsmedelshantering

Om anställningen:

Anställningen är en tillsvidareanställning med omgående tillträde. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstens omfattning är heltid 40 timmar per vecka. Arbetstiden är kl. 06:00-14:00 vardagar (onsdag till 16:00).

Urvalet sker löpande och vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 28/10.

Mer information om tjänsten finner du på Styrsöbolagets hemsida: www.styrsobolaget.se/jobb (http://www.styrsobolaget.se/jobb)

Kontaktperson: Johan Bonander - 031-696408, johan.bonander@styrsobolaget.se

Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Bra att veta:

I rekryteringsprocessen hos Styrsöbolaget Transdev använder vi oss av webbaserade urvalstest. Var därför extra uppmärksam på din e-post då det är så vi kontaktar dig

Transdev och Styrsöbolaget strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-10-10

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transdev Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391), https://www.transdev.se/

Arbetsplats
Transdev

Kontakt
Johan Bonander
031-696408

Jobbnummer
7061311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transdev Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transdev Sverige AB: