Studiepedagog till vår särskilda undervisningsgrupp
Stockholms kommun / Barnskötarjobb / Stockholm
2025-03-19
Visa alla barnskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.
Välkommen till oss
Vinsta grundskola västra är en 4-9 skola i Vällingby med ca.
500 elever. Visionen för skolan är att hos oss ska varje elev komma till sin rätt. Under läsåret 2526 genomgår skolan ett stort utvecklingsarbete genom att vi inför heltidsmentorer och förstärker undervisningen i svenska och matematik i form av trelärarsystem.
På skolan finns en särskild undervisningsgrupp där elever med svårigheter kopplade till den ordinarie lärmiljön på skolan får delar eller hela sin undervisning.
Vi erbjuder
En spännade tjänst där du kombinerar din pedagogiska förmåga och undervisning med din relationsskapande sida i att stötta eleverna i utvecklandet av sina sociala förmågor. Tjänsten är på heltid, tillsvidare och med semestertjänst.
Din roll
Som Studiepedagog i skolans särskilda undervisningsgrupp samordnar du undervisningen för eleverna i denna grupp och stöttar eleverna i deras lärande som leds av ämneslärare. Du deltar i utvärdering av åtgärdsprogram, kartlägger elevernas frånvaro och arbetar med riktade insatser på individnivå i syfte att öka närvaron hos eleverna. Du samarbetar nära specialpedagog, speciallärare och skolkurator och deltar i elevhälsans möten varje vecka. Främst är ditt uppdrag att vara mentor för elever i behov av särskilt stöd som har ett åtgärdsprogram med 100% placering i den särskilda undervisningsgruppen. Mentorskapet innebär regelbunden kontakt med elevernas vårdnadshavare, du samverkar med skolsocionomer och i förekommande fall med socialtjänst, BUP, BUMM och habilitering.
Din kompetens och erfarenhet
Förmåga att stötta elever i kunskapsinhämtning, studieteknik mm.
god kunskap om NPF-diagnoser och hur man kan tillgängliggöra en lärmiljö fysiskt, pedagogiskt och socialt
god förmåga att organisera och strukturera arbete, även administrativt sådant (utvärdering av åtgärdsprogram, frånvarokartläggningar, orosanmälningar mm.)
god förmåga att bygga relationer till elever och motivera dem till såväl skolarbete som närvaro i skolan
god förmåga att samarbeta med kollegor i olika roller med elevens bästa och hela skoldag i fokus. Som studiepedagog i skolans särskilda undervisningsgrupp behöver du samarbeta nära ämneslärare som har undervisning i gruppen men även elevhälsan och andra aktörer kring eleven
Meriterande är någon form av coachutbildning, pedagogisk och/eller social utbildning (t.ex. lärare, kurator, socialpedagog). Möjlighet att utbilda sig till pedagogiskt tjänstehundsteam kan finnas om intresse finns hos den sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/1580".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Vinsta grundskola, Utbildningsförvaltningen Stockholms stad
Kontakt Tobias Södlind
0850805465 Jobbnummer 9232108