Studiehandledare i somaliska till Frälsegårdsskolan

Trollhättans Stad / Grundskollärarjobb / Trollhättan
2016-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studiehandledare i somaliska till Frälsegårdsskolan" (publicerad 2016-11-30) ⬅️


Visa alla grundskollärarjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan, Vänersborg, Alingsås eller i hela Sverige

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.

Tack vare våra elever är Centrala skolområdet en härlig blandning av kulturer, synsätt och erfarenheter från jordens alla kontinenter.

Blandningen gör oss rikare och tryggare när var och en får utrymme att hitta sin egna plats och identitet. Våra elever går ut i samhället med världsvana och kunskap som gör dem väl förberedda för äventyr som väntar utanför skolans värld.

I Centrala skolområdet finns det 3 grundskolor och 10 förskolor. Tjänsten är förlagd på Frälsegårdsskolan som är en F-6 skola.

Det viktigaste i vårt arbete på Frälsegårdsskolan är att alla elever ska lyckas i skolan och bli behöriga till gymnasiet. Vi vill att alla elever på Frälsegårdsskolan ska uppleva sin skolgång som lustfyllt och meningsfull, det är i klassrummet det händer.

Eleverna är viktiga och på skolan får de vara med att tillsamman med kamrater och lärare vara med och påverka sitt och andras lärande genom goda möten och spännande undervisning. På Frälsegårdsskolan får eleverna möjlighet att vara aktiva, kunna påverka och ha inflyttande.  Vi utgår ifrån att förstärka det positiva för att alla ska lyckas.

Publiceringsdatum
2016-08-31

Dina arbetsuppgifter
Studiehandledare i somaliska i grundskolans ämnen i årskurs 1-6. Undervisningen utgår från varje elevs behov och förutsättningar samt tar tillvara på elevens styrkor och tidigare kunskaper. Behovsanalys och individanpassning är en förutsättning för att främja varje elevs utveckling mot de nationella målen. Du blir aktiv medarbetare i våra arbetslag som tillsammans planerar, genomför och utvärderar det dagliga arbetet tillsammans med elever och kollegor.

Kvalifikationer
Behörig lärare mot aktuella åldrar eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt kunna läsa, skriva och tala såväl somaliska som svenska. Specialpedagogisk kompetens ses som meriterande. Du bör vara väl förtrogen med läroplanens värdegrund och kunskapsuppdrag samt ha förmåga att se varje elevs behov. Intresse och erfarenhet av interkultulturellt arbete är meriterande. Vi ser också gärna att du har god kompetens och ett stort intresse av att använda digitala verktyg i undervisningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt vid intresse och drivkraft av pedagogisk utveckling i en föränderlig organisation.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Varaktighet, arbetstid
50%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning till 2016-12-22

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-11
Ange följande referens när du ansöker: 2016/503
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Forssén, Rektor 0520-49 72 60

Facklig kontakt
Nås via Stadens växel 0520-49 50 00

Företag
Trollhättans Stad

Adress
Trollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan

Kontorsadress
Gärdhemsvägen 9

Jobbnummer
3021227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad: