Studieadministratör, vikariat
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2020-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studieadministratör, vikariat" (publicerad 2022-06-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS, bedriver forskning, forskarutbildning, grundutbildning och samverkansuppdrag inom pedagogik och specialpedagogik. Centrala intresseområden vid institutionen är frågor som rör relationen utbildning och samhälle, inkluderande utbildningssystem, skolutveckling och skolledarskap, vuxenutbildning, inkludering, språk och bedömning samt betygsfrågor. Institutionen har en omsättning av ca 200 MSEK per år med ca 220 medarbetare varav ca 30 tillhör den administrativa delen.
För ytterligare information om Institutionen för pedagogik och specialpedagogik:
https://ips.gu.se/Publiceringsdatum2020-04-29Dina arbetsuppgifterMed anledning av en korttidsvakans söker vi en studieadministratör under ca 3 månader under augusti-november 2020.
Arbetet som studieadministratör innebär varierande arbetsuppgifter där du ger service till studenter såväl som lärare. I rollen kommer du att arbeta med studieadministrationens alla delar i allt från att skapa kurstillfällen inför kommande terminer i universitetets utbildningsdatabas, reservantagning, administration kring både kurser och studenter i universitetets studieadministrativa system, schema- och lokalbokning, arbete i universitetets digitala lärplattform, arkivering m.m.
Arbetet innebär även support till institutions lärare i universitetets utbildningsadministrativa system. Administrationen sker i enlighet med institutionens rutiner och gällande regelverk. Du kommer att ingå ett team av studieadministratörer och ha ett nära samarbete med andra funktioner på institutionen så som kursledare, studievägledare, utbildningshandläggare och studierektorer m.fl.
Anställning
Anställningsform: Vikariat augusti 2020 till november 2020
Omfattning: 50-100 %
Placering: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet
Tillträde: Augusti 2020
Diarienummer: PAR 2020/576
Så ansöker duFör fullständig annons och ansökan;
https://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/Lediga_anstallningar-detaljsida/?id=5973Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-05-20
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Universitet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Jobbnummer 5208125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.