Studie- och yrkesvägledare till Kompetensutvecklingsinstitutet Stockholm
Kompetensutvecklingsinst Sverige AB / Yrkesvägledarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla yrkesvägledarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kompetensutvecklingsinst Sverige AB i Stockholm,
Uppsala,
Enköping,
Eskilstuna,
Nyköping eller i
hela Sverige KompetensUtvecklingsInstitutet är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag med gymnasial vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och företagsutbildning inom vård, omsorg, förskola, fritid- och friskvårdsverksamhet. Vi vill bidra med kompetens som gör skillnad - för individ, grupp, organisation, verksamhet och samhälle. Årligen utbildar vi tusentals människor över hela Sverige och vi har över 250 kommuner och företag som kunder. Välkommen med din ansökan till ett av Sveriges ledande utbildningsföretag! Läs mer om oss på kui.se
Studie- och yrkesvägledare till KompetensUtvecklingsInstitutet i Stockholm.
KompetensUtvecklingsInstitutet växer och söker nu ytterligare en Studie- och yrkesvägledare till vår verksamhet i Stockholm/Fridhemsplan. Vi söker Dig som har examen som Studie- och yrkesvägledare. Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet och har arbetat med vuxenutbildning. Du bör vara duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du bör även känna dig bekväm med att kommunicera med elever på plats, via mail och telefon. För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du trivs i en flexibel arbetssituation med inslag av administrativa uppgifter. Som person är Du effektiv och duktig på att organisera och planera din tid samt motiveras av att se nya möjligheter.
Vad innebär arbetet? I rollen som studie- och yrkesvägledare erbjuder du kvalificerad studie- och yrkesvägledning för vuxna samt ger stöd i studieplanering. Administrativa uppgifter som handläggning av antagning och hantering av elevärenden ingår i tjänsten.
För att lyckas med uppdraget tror vi att du är en trygg och stabil person med god självinsikt. Du är intresserad av samhällsfrågor och utvecklingen av dagens och framtidens arbetsmarknad. Du styrs av mål- och resultattänkande och har förmåga att självständigt planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Rollen ställer krav på att du är en god kommunikatör samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att du anstränger dig för att leverera lösningar. Du tycker att mötet med människor ger energi. Du har en god samarbetsförmåga och stimuleras av att utveckla arbetet tillsammans med dina kollegor och samarbetspartners. Du är engagerad och tar eget ansvar för att bidra till ett positivt arbets- och samarbetsklimat.
Publiceringsdatum2023-10-25Bakgrund• Examen som studie- och yrkesvägledare.
• Erfarenhet inom vuxenutbildning.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Mycket god datavana, Officepaketet, Excel samt olika administrativa system.
• Noggrann, strukturerad, effektiv och stresstålig; tycker om att arbeta i en föränderlig miljö.
• Serviceinriktad med förmåga att ta egna initiativ.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten.
Placering: Stockholm
Tjänsten är på: hel eller deltid, tillsvidareanställning. KompetensUtvecklingsInstitutet tillämpar provanställning 6 månader och vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och fackförbundet Vision
Sista dag att ansöka är 7 november, 2023
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Frågor om tjänsten besvaras av rektor,
charlotte.regner@kui.seUrval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vänta därför inte med att skicka in Din ansökan.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kompetensutvecklingsinst Sverige AB (org.nr 556355-7395)
Arbetsplats KompetensUtvecklingsInstitutet
Jobbnummer 8214953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.