Studie- och yrkesvägledare/administratör, vuxenutbildningen

Arjeplogs Kommun / Administratörsjobb / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå, Jokkmokk eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arjeplogs Kommun i Arjeplog

Arjeplog ? Sveriges största fjällnära skärgård.

Bara tre timmar från Stockholm beläget vid Hornavan i Lappland ligger Arjeplog, en kommun med cirka 2 900 invånare. Här lever vi ett praktiskt enkelt liv med närhet till jobb, service och affärer. Vår förskola och skola håller hög klass och en vild natur med 8 727 sjöar erbjuder ett friluftsliv som aldrig är mer än några få steg bort. Kommunen har en internationell prägel, en välkomnande befolkning och ljus från snö, midnattssol och norrsken. Som arbetsgivare erbjuder kommunen dig, förutom trevligt arbetslag, kostnadsfri tillgång till sim- och motionshall samt en timmes friskvård per vecka på arbetstid. Arjeplog/Àrjepluovve är en samisk förvaltningskommun. Därför välkomnar vi sökande med kunskaper i samiska språket och kulturen.
Läs mer på vår hemsida: www.arjeplog.se

Inom barn- och utbildningsverksamheten är vår strävan att erbjuda en skola där undervisningen håller hög kvalité och stimulerar alla elevers kreativitet. En skola där vi har positiva förväntningar på oss själva och våra elever och där alla, elever och personal, trivs och känner sig trygga.

Arbetsbeskrivning/Arbetsuppgifter

Vuxenutbildningen ansvarar för att anordna all kommunal vuxenutbildning. Vi har grundläggande- och gymnasial vuxenutbildning samt utbildning i svenska för invandrare (SFI). Hornavanskolan, där vuxenutbildningen bedrivs, erbjuder en lugn arbetsmiljö med relativt små undervisningsgrupper i fräscha lokaler där personalen även arbetar i nära kontakt med den internationella biltestverksamhet som verkar i kommunen vintertid.

Som studie- och yrkesvägledare kommer du att ha varierande arbetsuppgifter där det bl a ingår att arbeta med vägledning av såväl gymnasie- och vuxenutbildningselever, arbetsmarknadsfrågor, samverkan med arbetslivet, samt ha coachande samtal med elever och grupper av elever.
Du kommer att ingå i våra samlade elevhälsoteam, men jobbar framför allt i nära samarbete med kommunens andra studie- och yrkesvägledare, och skall bidra till att alla elevers utvecklings- och lärmiljö blir optimal.

Publiceringsdatum
2016-02-19

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Är utbildad studie- och yrkesvägledare
Är flexibel och har vilja att söka nya vägar för att motivera elever till framtida val inom skola och arbetsliv
Har erfarenhet av coachande samtal, och god förmåga att möta elever i olika situationer
Är strukturerad och har god förmåga att uttrycka dig både skriftlig och muntligt. Har goda IT-kunskaper samt gärna goda kunskaper i administrativa system som IST, Arena, Visma och/eller Diver
Trivs med att samarbeta och är lösningsfokuserad
Kan prioritera ditt arbete, är stresstålig, noggrann och tycker om utmaningar

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arjeplog/Árjepluovve är en samisk förvaltningskommun. Därför välkomnar vi sökande med kunskaper i samiska språket och kulturen.

Kommunen kräver in utdrag ur belastningsregistret för tjänster inom förskole- och skolverksamhet.

Tillträde
2016-06-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-24
Ange följande referens när du ansöker: 20/2016.2
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Skolchef Malin Westling 0961 14 148

Facklig kontakt
Vision Aina Karlberg 0961 14 115

Företag
Arjeplogs kommun

Adress
Arjeplogs kommun
Arjeplog kommun
93881 ARJEPLOG

Kontorsadress
Arjeplog kommun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2681141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arjeplogs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arjeplogs Kommun: