studie och- yrkesvägledare Hudiksvall/ Ljusdal

ABC kraften / Administratörsjobb / Hudiksvall
2016-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "studie och- yrkesvägledare Hudiksvall/ Ljusdal" (publicerad 2016-09-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ABC kraften i Hudiksvall, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs, Sundsvall eller i hela Sverige

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Tjänstens innehåll i huvudsak

Du kommer att möta utrikesfödda personer som har utbildning från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och verifiera yrkesklassificeringar, genom kartläggning, kompetensbedömning och yrkesprövning. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en annan viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.

Formell kompetens

Studie- och yrkesvägledare med minst ett (1) års erfarenhet

Data/dokumentationsvana
B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår

Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare jobbat med huvudansvar i tjänster för bl.a. löpande kontakter med berörda parter, logistik, uppföljning, kvalitetssäkring och rapportering. Även meriterande om du har kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, engelska, franska.

Personlig kompetens

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.

Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF, i CVn behöver start och slut av tjänster och utbildningar framgå med år och månad

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag! 

Frågor besvaras av:  Frida Häggström, 0761-810 812

Mail: frida.haggstrom@abckraften.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-01-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ABC kraften

Adress
ABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Fristadstorget 8A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2620493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ABC kraften

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ABC kraften: