Studie och yrkesvägledare
Linnéuniversitetet / Administratörsjobb / Kalmar
2013-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studie och yrkesvägledare" (publicerad 2016-05-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linnéuniversitetet i Kalmar,
Nybro,
Uppvidinge,
Växjö,
Västervik eller i
hela Sverige Tjänsten är placerad på Kansliet för lärarutbildning som är kopplat till nämnden för lärarutbildning och ansvarar för forsknings- och utbildnings-, ekonomisk- och annan verksamhetsplanering/uppföljning samt övriga frågor som beslutas av nämnden. Kansliet ansvarar för att ta fram underlag och analysera material inför beslut, och att ge ett administrativt stöd till lärarprogrammen.
Publiceringsdatum2013-05-17Dina arbetsuppgifterArbetet består huvudsakligen av individuell men även av gruppvis studie- och yrkesvägledning och kontakter med såväl interna, som presumtiva studenter, både nationella och internationella. Kontakterna sker genom både besök, telefon och e-post. Allmän information till studentgrupper och övriga berörda verksamhetsområden i större och mindre sammanhang ingår samt att hjälpa studenterna upprätta individuella studieplaner med hjälp av ett webbaserat verktyg (LUB-portalen). Du kommer att arbeta nära utbildningssamordnare och övrig personal inom kansliet. Samverkan sker även med berörda institutioner samt med personal på central nivå som t.ex. antagningsenheten, studentservice, studenthälsan samt examensenheten.
Dessutom ingår studieadministrativa uppgifter såsom ärendehantering, individuella utbildningsplaner samt utbildningsinformation och viss allmän administration utifrån verksamhetens behov. Som studie- och yrkesvägledare är du också kontaktperson för kansliet för våra funktionshindrade studenter. Du ansvarar också för att regelbundet följa upp studenternas studiegång via uppföljning i det studieadministrativa systemet (ladok) och erbjuda de studenter som så behöver det vägledningssamtal. Information och studie- och yrkesvägledning samt visst administrativt arbete knutet till kansliets internationella verksamhet kan också förekomma. I anställningen ingår också deltagande vid öppet hus, sommaröppet och ibland även utbildningsmässor.
KvalifikationerVi söker dig som har studie- och yrkesvägledarexamen eller motsvarande. Det är en merit att ha erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Det är även en merit om du har kunskap om universitets/högskolas regelverk och system. Då tjänsten är inom lärarutbildningen är det meriterande om du har kunskaper om lärarutbildningen, såväl den gamla som nya. Du bör också ha förmåga att uttrycka dig väl både på svenska och på engelska.
Vi kommer också att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är utåtriktad, serviceinriktad, noggrann och som har ett intresse av att arbeta med studentkontakter. Du har en professionell inställning med hög servicenivå i såväl interna som externa kontakter och har lätt för att kommunicera med personer på olika nivåer. Arbetet kräver också att du är öppen och fungerar väl i arbete som utförs självständigt liksom i grupp.
Anställningsvillkor
Anställning: Tillsvidare Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Omfattning: 100 % Placeringsort: Kalmar
Vid frågor, vänligen kontakta
Upplysningar lämnas av kanslichef Mats Nordänger, e-post
mats.nordanger@lnu.sePersonalkonsult Helena Birath, tel 0480-447381, e-post
helena.birath@lnu.se .
Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel 0772-28 80 00.
Välkommen med din ansökan som du registrerar via knappen ansök nedan till vänster. Ansökan ska ha inkommit senast den 31 maj 2013. Diarienumret för ansökan är PA 2013/200-2.2.1
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinnéuniversitetet
AdressLinnéuniversitetet
Box 451
35106 Växjö
Jobbnummer 1556474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.