Studentmedhjälpare till IT-Helpdesk

Linköpings universitet / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping, Finspång, Motala, Norrköping, Kinda eller i hela Sverige

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vi söker nu studentmedhjälpare till vår Helpdesk

Om jobbet
Tycker du om IT, problemlösning samt att ge service och stöd till andra? Då kan du vara den vi söker!

Som en del av vårt Helpdesk-team kommer du att arbete med att på ett professionellt sätt vägleda och lösa användarnas problem via telefon, fjärrhjälp och e-post. Frågorna rör allt ifrån de enklaste uppgifter till mer komplicerade.

Anställningen är primärt förlagd till höst- och vårtermin. Du kan själv påverka hur mycket du arbetar och behovet av extrapersonal kan variera från några timmar i veckan till hela dagar. Vi kommer internutbilda dig och du får en introduktion och upplärning av våra system för att du snabbt ska komma in i arbetet.

Om dig
Du som söker ska vara student och registrerad vid något av Linköpings universitets utbildningsprogram. Arbetsuppgifterna kräver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och det är en fördel om du har ett IT-intresse och god datavana. Meriterande är om du har arbetat i kundcenter/helpdesk alternativt på platssupport inom just IT-området.

Som person är det självklart att du är kundorienterad, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har ett genuint teknikintresse och är drivande samt gillar att utveckla den verksamhet du arbetar inom. Du har lätt för att samarbeta med andra samt behåller ditt lugn även i pressade situationer då det finns mycket att göra.

Din arbetsplats
Helpdesk är Digitaliseringsavdelningen Single Point Of Contact (SPOC) vid alla former av tjänsteavbrott, supportfrågor eller begäran om förändringar inom IT-miljön vid Linköpings universitet. Vår främsta uppgift är att avhjälpa slutanvändares arbetsstoppande incidenter via telefon, fjärrhjälp eller ärendehanteringssystem.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Digitaliseringsavdelningen.

Om anställningen
Deltid upp till 25% enligt överenskommelse.

1-5 anställningar. Särskild visstidsanställning.

Publiceringsdatum
2024-05-07

Ersättning
Lön enligt avtal för studentmedhjälpare.

Facklig kontakt
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 22 maj. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ersättning
TImlön enligt lokalt avtal för studentmedhjälpare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings Universitet (org.nr 202100-3096), https://www.liu.se/

Kontakt
HR-partner
Karin Jarheden
karin.jarheden@liu.se
013-28 18 56

Jobbnummer
8663621

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings universitet: