Studentmedarbetare till Tillståndsenheten

Helsingborgs kommun / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Tillståndsenheten ansvarar för tillståndsgivning och tillsyn enligt alkohollagen, lagen om tobak och liknande produkter samt viss annan speciallagstiftning. I vårt uppdrag ingår även att hålla utbildningar och att delta i andra förebyggande insatser med målet att värna folkhälsan. På enheten eftersträvar vi att ha en lösningsorienterad kultur där vi aktivt samverkar med andra aktörer. Vi är måna om varandra och hjälps alltid åt för att klara vårt uppdrag. En rolig del av vårt uppdrag, som vi värdesätter högt, är vår dialog med krögare och handlare i staden. Nu behöver vi anställa en studentmedarbetare som hjälper oss i det dagliga arbetet med bl. a administration som exempelvis expediering och arkivering, men även tillsyner och andra arbetsuppgifter kopplade till handläggningen. Vi har planerat att ha löpande urval och intervjuer, vilket innebär att du gärna bör ansöka så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2022-10-14

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett spännande uppdrag med stor variation i en engagerad och kundorienterad enhet. Din roll är att underlätta för medarbetarna som bl. a handlägger, utreder och administrerar ansöknings- och åtgärdsärenden enligt lagen om tobak och liknande produkter samt alkohollagen genom att bl. a hjälpa till med administrativa sysslor och tillsyner. Vi ser med fördel att du även är intresserad av att arbeta med digitaliseringsfrågor och att förenkla processer. På tillståndsenheten pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete som alla medarbetare förväntas vara engagerade och delaktiga i och där vi tror att även du kan bidra med dina tankar och funderingar. Arbetet ställer höga krav på struktur, integritet och professionalitet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• Studerar på kandidat-/magisternivå på en för arbetsgivaren relevant högskole-/universitetsutbildning för uppdraget.
• b-körkort och kör bil

Meriterande

• erfarenhet av administration, myndighetsutövning och/eller självständigt utredningsarbete
• kunskaper i förvaltningsrätt och/eller redovisning
• kunskaper i andra språk än svenska som exempelvis engelska och arabiska i tal och skrift
• erfarenhet av arbete med lagen om tobak och liknande produkter och/eller alkohollagen

Som person söker vi dig som är/har

• självgående och har ett strukturerat arbetssätt
• mycket god samarbetsförmåga och prestigelöst samverkar med andra
• pedagogisk och uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift
• god datavana och intresserad av digitaliseringsfrågor



Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2022-11-11. Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Timavlönad, 10h/vecka. Tiderna planeras i dialog med dig för att fungera med ditt schema som student.

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse dock senast 2022-12-01.

Varaktighet: Till och med 2023-05-31

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Helsingborgs kommun

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Kommunal
Mounir Mansour
mounir.mansour@helsingborg.se
0732-31 55 41

Jobbnummer
7075237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: