Studentkoordinator
Örebro universitet / Administratörsjobb / Örebro
2018-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studentkoordinator" (publicerad 2020-01-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro universitet i Örebro,
Karlskoga,
Hällefors,
Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Örebro universitet söker nu en studentkoordinator vid Avdelningen för kommunikation och samverkan.
Vid Avdelningen för kommunikation och samverkan finns Studentsamverkan. Vi ansvarar för arbetet med att samordna och utveckla möjligheterna för universitetets studenter att möta potentiella arbetsgivare och pröva praktiskt entreprenörskap under studietiden.
Publiceringsdatum2018-12-28Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå som medarbetare i vårt arbetslag Studentsamverkan med fokus på arbetet kring idéutveckling och entreprenörskap. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av tre delar: marknadsföring, vägledning och genomförande av aktiviteter. Alla med syfte att öka kännedom och intresse men också stärka färdigheter och förmågor kring idéutveckling och entreprenörskap hos våra studenter.
Studentsamverkan arbetar nära universitetets Innovationskontor som stöttar studenter, forskare och anställda i sina idéresor. I din roll som studentkoordinator kommer du delar av din tid också att arbeta tillsammans med Innovationskontorets rådgivare. Studentsamverkan och Innovationskontoret erbjuder tillsammans flera verktyg för idéutveckling och för att öka kontakterna mellan studenter och företag, offentlig sektor och civilsamhället. Du kommer få möjlighet att aktivt delta i arbetet med att utveckla och genomföra aktiviteter tillsammans med studenter och externa parter.
KvalifikationerVi söker dig som är student eller nyligen varit student här på Örebro universitet då vi behöver ett brett kontaktnät bland universitetets studenter samt förståelse för studenternas vardag. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor samt god samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du är flexibel, initiativtagande och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från engagemang och arbete i universitetets kårsektions- och föreningsliv. Även erfarenhet från Ung företagsamhet eller annat eget företagande är meriterande.
Inom Örebro universitet förväntar vi oss ett medarbetarskap som genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Som ett led i anställningen kommer du att få genomgå en introducerande utbildning inom området idéutveckling och entreprenörskap för studenter.
Information
Anställningen är en visstidsanställning på 6 månader med möjlighet till förlängning. Startdatum 15/2 2019 eller så snart som möjligt. Individuell lönesättning tillämpas.
För mer information är du välkommen att ta kontakt med Pia Ridderby, 019-30 10 99 eller Charlotta Nordenberg 019 303132
Så ansöker duDu gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Personligt brev
• CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 190120. Välkommen med din ansökan! Inkom med din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro Universitet
AdressÖrebro Universitet
Fakultetsgatan 1
70182 Örebro
KontorsadressFakultetsgatan 1
Jobbnummer 4531102
Observera att sista ansökningsdag har passerat.