Studenter till vår NOC

Xpeedio Support Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studenter till vår NOC" (publicerad 2019-11-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xpeedio Support Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nacka eller i hela Sverige

Xpeedio är specialister inom IT-infrastruktur och levererar tjänster och resurser med en hög servicekänsla. Just service och kundfokus är något vi anser är eftersatt inom IT-området generellt och inom IT-support specifikt och därför ser vi ett stort värde i sociala- och kommunikativa egenskaper. Vi har fokuserat på IT-infrastruktur sedan 2003 och har tagit en ledande roll inom området IT-support med många välkända kunder. Vårt åtagande har hela tiden blivit större då kunderna velat köpa mer tjänster av oss och vi kan nu stoltsera med att kunna leverera kompetens inom alla delar av en IT-miljö.
Xpeedio Support Solutions ingår i Modern Holdings Incorporated som i sin tur är en del av vad som kallas "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom och många fler.

Publiceringsdatum
2019-10-22

Dina arbetsuppgifter
Xpeedio söker en tekniker, som vill arbeta i vår NOC med support och nätverksövervakning. Som tekniker till NOC kommer du att arbeta med övervakning av nätverks- och transaktionssystem samt åtgärda eventuella fel som uppstår.
Arbetet är förlagt under kvällar/nätter och helger. Du har stora möjligheter att själv påverka vilka dagar och tider i veckan som du arbetar.

Kvalifikationer
Detta jobb passar dig som har studerat IT/teknik och som har något eller några års arbetslivserfarenhet.
Du som söker har grundläggande kunskaper inom IT och nätverksteknik.
Ett krav för att vara aktuell för denna tjänst är att du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då många arbetsmoment innefattar kommunikation med kunder och tekniker i såväl Sverige som internationellt.
Noggrannhet, punktlighet och struktur är viktiga egenskaper för oss, liksom att du har en positiv inställning och ett trevligt bemötande av kollegor och kunder. Tidigare erfarenheter in branschen, kanske jobbat i en Service Desk, Call Center eller kanske i ett tidigare jobb där du har haft mycket kundkontakt.


Så ansöker du
Välkommen med din ansökan omgående då vi kommer att intervjua löpande.

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Skicka din ansökan via https://xpeedio.se/om-xpeedio/bli-en-av-oss/ och ange referens "NOC" i ämnesraden.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Xpeedio Support Solutions AB
Lugnets Allé 1
12030 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är ""NOC"".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Xpeedio Support Solutions AB (org.nr 556164-6281)
Lugnets Allé 1 (visa karta)
120 30  STOCKHOLM

Jobbnummer
4867302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xpeedio Support Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xpeedio Support Solutions AB: