Student till sommarjobb som servicedesk-medarbetare

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas.

Publiceringsdatum
2013-04-12

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en servicedesk-medarbetare på deltid till deras kontor i Stockholm. Vår kund arbetar med biljettsystem och som servicedesk är din uppgift att hjälpa kunder och tekniker ute på fältet med olika frågor och eventuella problem som uppstår. Vår kund har kontor dels i Sverige men tillhör en större global organisation med huvudkontor i Australien. Just nu söker vi dig som studerar och har en bra teknisk förståelse och som vill arbeta med servicedesk.

Dina arbetsuppgifter
Som servicedesk kommer din uppgift vara att ge teknisk support till företagets kunder och fälttekniker kring ett biljettsystem som vår kund tillhandahåller. Frågorna inkommer ofta på mail eller telefon och din uppgift är att bistå med hjälp. Du kommer att arbeta med dagliga sysslor såsom att monitorera systemet och kolla att utrustningar har kontakt med centralsystemet etc. Vidare kan det även förekomma att du kommer att åka ut på fält och till exemepl start om biljettautomater. Du kommer att arbeta under ca fem veckor i sommar och till hösten en helg i månaden mellan kl 12-16 samt tisdagar klockan 14.00. Dessutom är du intresserad av att hoppa in vid behov!

Kvalifikationer
Teknisk profil
Vi tror att du som söker är student på en IT-relaterad utbildning och läser på universitet eller högskola. Det viktigaste är att du har god grundkompetens och brinner för IT och drift, speciellt i Windows- och Linux/UNIX-servrar. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med support är det mycket meriterande men inget krav.

Vem söker vi?
Som person är du social, driven och duktig på att ta egna intiativ.
Du som söker är teknik intresserad och gillar att ge god service. Koncernspråket är engelska varpå du som söker talar och skriver engelska obehindrat.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Johanneshov
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: IT-support, servicedesk, extrajobb, student, mjukvara, hårdvara

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Purbe

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1520120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: