Student till halvtidsjobb inom Kundsupport, Orderläggning och Supply Chain

Framtiden i Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
2025-05-21


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Studerar du just nu och vill samla på dig värdefulla arbetslivserfarenheter under hösten vid sidan om studierna? Nu har du möjligheten att samla på dig värdefulla erfarenheter från en roll som Kundsupport mot Orderläggning och Sully Chain! Urvalet sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!

Om rollen
I rollen som Kundsupport kommer du att vara i spindeln i nätet mellan intern personal, leverantörer, säljbolag och distributörer. Du kommer arbeta med orderläggning och se till att företagets produkter anländer i tid, uppdatera kunder om leveranstider och ser till att de får sina efterfrågade produkter i tid. Du kommer arbeta och dokumentera i flera olika affärssystem samt delta och hålla i möten såväl internt som externt. Som nyanställd Kundsupport kommer du inledningsvis att gå bredvid befintlig personal. Du kommer att omge dig av duktiga och erfarna kollegor som bara är ett samtal bort när du har frågor.

Företagets kundsupport har mycket att göra just nu och därför är den här tjänsten en utökning av det nuvarande teamet. Tjänsten behöver fyllas under perioden 1 september - 31 december 2025. För rätt person och om behovet kvarstår eller utökas kan det på sikt finnas öppningar för fortsatt anställning även efter årsskiftet. Detta kommer utvärderas längre fram. Ordinarie arbetstider är måndag - fredag 8-17. Du som arbetar halvtid kommer ha möjlighet att lägga upp din arbetstid enligt överenskommelse med chefen. Du kan tex. komma att arbeta kl. 8-12 varje dag, förutom torsdagar då önskemålet är att du kan arbeta eftermiddag fram till kl. 15 pga. avdelningsmöte.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvarig för orderhantering,
• Samordna och övervaka leveranser,
• Sales- and operations planning,
• Hantera och besvara frågeställningar från andra parter,
• Kvartalsvis prisuppdateringar mot säljbolagen,
• I samråd med kunder, logistikavdelningen och logistikpartnern Logent ta fram lösningar inom: - Distribution och transport, - Dokumentation och tullhantering (tex. Incoterms, HS-koder, ursprungsintyg, mm.), - Export utanför EU som tredjepartslogistik (3PL).och presentera underlag för hur produkterna ska kunna levereras på ett effektivt sätt.

Publiceringsdatum
2025-05-21

Profil
Det är viktigt att du har god social kompetens, är kommunikativ och gärna tar kontakt med andra personer, eftersom du kommer ha mycket telefon- och mejlkontakt samt hålla i möten. Du är en god lyssnare och hålla andra parter uppdaterade om hur leveransprocesserna av produkterna ligger till. Du känner dig bekväm med att arbeta i olika affärssystem och tycker det är roligt att lära dig nya. Du har tidigare erfarenheter inom support/supply chain/administration/motsvarande som du erhållit genom arbete eller studier. Du har också ett intresse för flöden och processer.

Skallkrav för tjänsten:
• Erfarenhet av kundservice/support/supply chain/administration/motsvarande genom arbete/utbildning
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete i ERP-/CRM-/Affärssystem

Meriterande för tjänsten:
• Utbildning inom Supply Chain/Logistik/Administration/Motsvarande
• Arbetat i affärssystemen IFS/Jeeves/Salesforce
• Språkkunskaper i franska/tyska/spanska/italienska
• B-körkort

Om företaget
Information om företaget ges vid intervjutillfället.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.

I rollen som Kundsupport kommer du inledningsvis vara anställd som konsult via Framtiden. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängd anställning via Framtiden och i det långa loppet gå över i en anställning direkt hos vår kund.

Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Kundsupport, ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073-5168995. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Välkommen att söka tjänsten redan idag!

Rekryteringsprocessen:
• Urval sker löpande
• Intervju (Framtiden)
• Betyg och referenstagning
• Intervju (kundföretaget)
• Beslut om anställning
• Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum
• Sista ansökningsdatum: 2025-06-31

Anställningsvillkor
Startdatum: 1 september 2025, anställningen löper t.o.m. 31 december 2025
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: Dagtid, må-fr
Omfattning: Halvtid, 50%

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_50933_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
Lisa Hannerz
lisa.hannerz@framtiden.com

Jobbnummer
9351368

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: