Student sökes till en deltidstjänst på 25% inom IT!
Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Linköping
2023-07-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Student sökes till en deltidstjänst på 25% inom IT!" (publicerad 2023-09-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Nu söker vi en supporttekniker till ett företag i Ljungsbro, Linköping.
Är du möjligtvis student som vill kombinera studier och jobb?
Sök då denna tjänst redan idag eller tipsa om en vän!
Om rollen
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att ge support med felavhjälpning av IT-utrustning. Skulle exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat ger du support på plats och felsöker detta åt kund.
Rollen som supporttekniker innefattar även hantering av incidenter och inkommande ärenden som hanteras via ärendehanteringssystem, mail och telefon.
Du kommer dagligen hantera mjukvara som Office365, Outlook, Windows, nätverk samt använda TeamViewer när du kommunicerar med kunder som behöver din hjälp. Du bör därmed ha god kännedom om dessa system för att kunna utföra ditt jobb på bästa sätt.
Tjänsten är en deltidstjänst på 25% med arbetstider som är förlagda mellan klockan 07:00-11:00 på vardagar som du varvar med en eller ett par kollegor.
För att passa in i rollen som supporttekniker ser vi att du har en utbildning inom IT/Teknik och ett stort fritidsintresse av att hålla på med datorer och kanske hjälpa nära o kära, eller så har du erfarenhet av branschen sedan tidigare.
Vi ser gärna att du besitter en hög grad av service- och samarbetsförmåga samt att du gillar att arbeta självständigt.
Vi söker dig med...
• Gymnasiekompetens med IT inriktning
• Svenska och engelska i både tal- och skrift
• Kan arbeta självständigt med Office365, Outlook, Windows samt nätverk
Meriterande för tjänsten
• Tidigare erfarenhet av support
Du erbjuds
Vår kund finns i sju länder i Norden och Baltikum, de har ca 7000 medarbetare och är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största IT-infrastrukturleverantören i Europa. För detta uppdrag kommer du sitta ute hos en av deras kunder i deras servicedesk. De har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster, och hjälper dig med hela kedjan - från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll. Genom att skapa en IT-infrastruktur i världsklass är denna kund med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige.
OM FRAMTIDEN AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
VILLKOR
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Ljungsbro, Linköping
Arbetstider: Deltid 25%, du delar upp dagarna efter överenskommelse med kollega på plats
Omfattning: Visstidsanställning med stor chans till förlängning
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_48117_JOB".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142),
http://www.framtiden.com Arbetsplats Framtiden AB
Kontakt Sofia Flogén
sofia.flogen@framtiden.com Jobbnummer 7970124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.