Strukturerad VD-assistent till spännande uppdrag!

Novare Professionals / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

Novare är ett av Sveriges starkaste humankapitalhus beläget i fantastiska lokaler mitt på Blasieholmen. Novare Human Capital AB grundades 2001 av Investor AB och Fredrik Hillelson med syfte att erbjuda HR-stöd för sina portföljbolag. Sedan dess har Novaregruppen varit involverad i rekryteringen av 1500 exekutiva chefer till över 500 företag, kompetensutvecklat 3 000 ledare och specialister, genomfört ett flertal skräddarsydda företagsinterna program samt rekryterat 1 700 chefer på mellannivå till över 200 företag.

Novare erbjuder specialistkompetens inom området Human Capital och består av tio bolag där varje enskilt bolag är specialister inom sin verksamhet. Tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats, men också om att se över företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna.

Idag har vi en bred kundbas i såväl svenskt näringsliv som offentlig sektor och NGO-världen. Under 2017 planerar Novaregruppen, exklusive intressebolagen, att omsätta SEK 170,4 miljoner.

Har du tidigare supportat chefer på större företag eller organisationer? Är du van vid att göra det mesta från högt till lågt och på ett professionellt sätt ansvara för en VD:s vardag gällande allt från mötesbokningar, sammanställningar och administration? Då är det dig vi söker för uppdraget som VD-assistent!


Om tjänsten

Novare Professionals söker nu för kunds räkning en chefsassistent med högt driv som är redo för nästa spännande steg i karriären! I rollen som chefsassistent får du möjligheten att påverka och underlätta chefens hektiska vardag. Du får också möjligheten till att vara kreativ och påverka de beslut som tas. Vår kund är en stor aktör i centrala Stockholm och vi söker dig med erfarenhet av att assistera chefer i större organisationer.

Hos vår kund cirkulerar hundratals kontaktpersoner och VD:n som du kommer att stötta har ett hektiskt schema som kräver mycket strukturerade och välplanerade veckor. Det är du som chefsassistent som ser till att underlätta för chefen genom att organisera dennes kalender, lägga upp agendor och planera framtida möten. Varje arbetsdag innehåller varierade arbetsuppgifter men ditt främsta ansvar kommer att vara följande:

*att hantera e-mail och telefonsamtal
* Arrangera resor
• Administrera mailboxen
• Förbereda presentationer
• Administrera fakturor och beställningar i ekonomisystemet
• Driva och följa upp implementering av nya rutiner på avdelningen
* Vara ansvarig över att sända ut information internt om status på uppdrag
• Förbereda dokument och presentationer för chefen och dennes team


Din bakgrund

Du har tidigare arbetat som assistent/chefsassistent i en större organisation. Vidare har du en administrativ utbildning och självklart talar du både svenska och engelska flytande. I din roll som chefsassistent är Office-paketet ditt främsta arbetsverktyg.
Personliga egenskaper
Hos vår kund erbjuds du att få utnyttja dina främsta egenskaper varje dag! Vi tänker framförallt på din energinivå och fantastiska servicekänsla. Men även på din professionella framtoning och förmåga till att formulera dig på ett vältaligt och vänligt sätt. Du får även nytta av din strukturerade sida och känsla för ordning och reda. Din arbetsmoral och ditt engagemang för arbetet leder även till att du ser det som en självklarhet att stötta chefen vid oväntade händelser och chefen kan känna en stor trygghet i att ha just dig som chefsassistent. Slutligen har du en bra kommunikationsförmåga och har en förmåga att skapa förtroende i mindre grupper men även i hela organisationen. Är det just dig vi precis har beskrivit? Tveka då inte att skicka in din ansökan till oss redan idag!


Övrig information

Start: Omgående
Anställningsform: Heltid, Konsultanställning
Omfattning: 2 månader med start omgående
Placering: Stockholm

Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg?

Maila din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kallar till intervjuer. Vi tar emot din ansökan via mail till Anna.Liljegren@novare.se. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Anna Liljegren på telefon 0735148095 eller via mail till Anna.Liljegren@novare.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Viss tid

Publiceringsdatum
2017-03-14

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Liljegren Anna.liljegren@novare.se

Företag
Novare Professionals

Adress
Novare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
3374066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Professionals: