Strukturerad och administrativ marknadsassistent
Loomis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Loomis AB i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Loomis AB
Presentation
Nu söker vi dig som är marknadsassistent till företaget Loomis AB, du ska ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete med koordinering och implementering av projekt. Företaget har sina lokaler belägna vid Järva Krog i Solna.
Loomis vision är Managing Cash in Society. Flödet av kontanter i ett samhälle är komplext och innefattar aktörer och funktioner såsom köpare och säljare, banker, värdecentraler och uttagsautomater, samt aktiviteter som till exempel transport, uppräkning, lagring och återcirkulering av kontanter.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Publiceringsdatum2010-05-18Dina arbetsuppgifterSom marknadsassistent på Loomis AB kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
• koordinera projekt tillsammans med externa leverantörer och projektledare
• vara kontaktperson gentemot de utländska bolagen i koncernen och något av en varumärkespolis som följer upp att implementering av varumärkesplattform genomförs
• samla in och tillhandahålla information, samt ansvara för uppbyggande av databaser
• ge support till vice VD med till exempel fakturahantering, resebokningar, sammanställning av presentationer samt att vara behjälplig i kartläggningen av nya marknader genom att samla in fakta och ha kontakt med lokala organisationer i nya länder
• besvara frågor som kommer via företagets webbsida.
Vidare kommer du att vara administrativ support vid förvärv samt ha hand om viss kontorsadministration till koncernstaben.
Utbildning/erfarenhet
För den här rollen söker vi dig som har en gymnasieexamen gärna med någon påbyggnadsutbildning inom marknadsföring. Du har cirka 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Då företaget verkar internationellt ser vi att du kommunicerar obehindrat både i tal och skrift i svenska och engelska. Behärskar du ytterligare något språk är detta meriterat. Vidare har du goda datorkunskaper, främst i PowerPoint och Excel. Har du kunskaper och erfarenhet av Lotus Notes är det meriterande.
Vi önskar att du är noggrann, pålitlig, strukturerad, social och har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Din servicegrad är hög och du behärskar förmågan att med integritet hantera för företaget känslig information.
Förmåner
Din anställning är alternativt direkt hos Loomis eller som uthyrd konsult hos Poolia under en i förväg bestämd period, för att sedan övergå till tillsvidareanställning hos Loomis. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal mellan Bemanningsföretagen, Unionen och Akademikerförbunden.
Företagsbeskrivning
Loomis erbjuder ett brett sortiment av innovativa helhetslösningar för värdehantering. Tjänsteutbudet ger våra kunder en säker och effektiv hantering av det fysiska kontantflödet i deras verksamhet. Loomis har verksamhet i Europa och USA.
Loomis har verksamhet i 13 länder: USA, Sverige, Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, Frankrike, Österrike, Schweiz, Slovenien, Slovakien, Spanien och Portugal.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-25
Ange följande referens när du ansöker: 22704
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagLoomis AB
AdressLoomis AB
Jobbnummer 653599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.