Strukturerad missbruksutredare sökes
Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.
Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.
Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.
Arbetsplatsbeskrivning
Vuxenenheten är den enhet i Hässelby-Vällingby som har samlad kompetens om missbruk, relationsvåld, samt kriminalitet och avhopp.
Vi jobbar på samma avdelning som våra kollegor inom försörjningsstöd respektive funktionsnedsättning och socialpsykiatri. Vi erbjuder en strukturerad introduktion med mentorskap under 3 månader, friskvård på arbetstid, samt arbetar proaktivt med veckovis uppföljning av arbetsmiljön.
Publiceringsdatum2022-01-24Dina arbetsuppgifterTjänsten som annonseras är till ett utredningsteam som primärt hanterar missbruk, men också en del andra sociala problem i målgruppen 18+. Som utredare hos oss är du handläggare för ett 20-tal klienter. Du utreder med stöd av SoL och LVM. I dina arbetsuppgifter ingår även att fatta beslut, följa upp ärenden och att skriva yttranden. Vi arbetar mycket i samverkan, med hjälp av SIP och intern-SIP. Vi har tydliga rutiner och arbetsledare som arbetat över länge hos oss. Du får regelbunden enskild ärendegenomgång med din chef, samt kan dra ärenden i kollegium varje vecka. Vi jobbar i samma korridor som beroendevårdens lokala Hässelbymottagning och har således en naturligt nära samverkan med läkare, sjuksköterskor och annan relevant sjukvårdspersonal. Som socialsekreterare hos oss får du även administrativ avlastning beträffande att skriva beslut, avrop på avtal och administration av systematiska uppföljningsformulär.
KvalifikationerSocionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är ett krav. Vi söker nu en kollega som är insatt i lagstiftning och praxis avseende SoL och LVM och som drivs av att göra skillnad för människor i utsatta positioner. Det är starkt meriterande om du har certifierats i relevanta utbildningar som ASI, MI och/eller CRA.
Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering, dina blivande kollegor har inför rekryteringen valt en profil med egenskaperna strukturerad, flexibel och empatisk. Våra anställningsintervjuer anpassas därför med frågor som rör specifikt dessa tre egenskaper. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet vid denna rekrytering.
Övrig informationÖnskvärt med körkort B.
Vuxenenheten begär in utdrag från polisens belastningsregister för denna tjänst.
Inför annonseringen har vi tagit ställning till alla rekryteringsformer och undanber oss därför samtal från rekryterings- och bemanningsföretag.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/420".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Hässelby-Vällingby SDF
Kontakt Shqiptar Oseku
0850805334 Jobbnummer 6276555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.