Strukturerad koordinator till vår e-handel

LloydsApotek / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LloydsApotek i Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv.
LloydsApotek är en del av McKesson Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. McKesson Europe är verksam i 14 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor. LloydsApotek har idag 78 apotek i Sverige fördelade på ett 40-tal orter över hela Sverige

Vi söker en driven person som vill vara med på vår digitala resa.

Som e-handels koordinator i vår e-handelslösning är din uppgift främst att bidra till en optimal, digital kundupplevelse, men också att vara med och bidra till vårt kategoriarbete.

Publiceringsdatum
2018-06-08

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta mycket med utveckling och uppdateringar på vår e-handelsplattform och hemsida. Det innebär att du kommer bidra med produktinformation, butiksinformation och allmän texthantering, samt säkerställa att allt är SEO/SEM optimerat.
I rollen ingår även ansvar för att problemlösa och besvara sortiment- och produktfrågor från apotek i samarbete med sortimentsavdelningen. Du kommer även att administrera och koordinera kampanjer för både apotek och e-handel, samt arbeta med försäljningsuppföljningar.

Du har ett nära samarbete både internt med övriga avdelningar på Servicekontor och apotek, samt med externa leverantörer. Du kommer ha en central roll i vårt team med stora möjligheter att påverka och vara med i utvecklingen av vår digitala närvaro

Kvalifikationer
Vi ser att du har en bakgrund inom retail och e-handel samt en utbildning på minst gymnasienivå. Vi vill gärna att du har ett par års erfarenhet av administrationsarbete, och vi värdesätter erfarenhet från apoteks- och/eller hälsobranschen. Du har viss erfarenhet att arbete med SAP Hybris, eller liknande system, och sökordsoptimering. Du uttrycker dig väl i såväl svenska som engelska och har en god kommunikationsförmåga

Dina egenskaper
Vi söker dig som delar våra värderingar: integritet, kunden i centrum, ansvar, respekt och excellens. Du ses som proaktiv och initiativrik, och tycker det är roligt att ta tag i nya utmaningar. I din roll behöver du vara noggrann, ha sinne för detaljer och ha ett strukturerat arbetssätt. Du har en god förmåga av att koordinera många olika uppgifter

Vi erbjuder:
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

Vi sitter i ljusa kontorslokaler vid Södra Station.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Lindblad,Digital Director, på fredrik.lindblad@lloydsapotek.se
Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-24
Ange följande referens när du ansöker: 3840181646
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Lindblad fredrik.lindblad@lloydsapotek.se

Företag
LloydsApotek

Adress
LloydsApotek
Box 38152
10224 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 54, 10064 Stockholm

Jobbnummer
4194382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LloydsApotek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LloydsApotek: