Strukturerad HR-assistent med fokus på lönefrågor

AB Sigtunahem / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Sigtunahem i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar.

Denna roll ingår i SigtunaHems Stab, där vi är 7 engagerade medarbetare med högt i takt och alltid lätt till skratt. Du kommer arbeta tätt tillsammans med Stabs- och HR-chef.

Publiceringsdatum
2022-11-14

Arbetsuppgifter
Som HR-assistent kommer du att stötta organisationen i personalrelaterade frågor med fokus på personaladministration och lönefrågor. Du är ansvarig för det personaladministrativa området som innefattar; personalakter, avtalshantering, löneförberedelser, statistik, uppföljningar och protokoll.
Du har även systemansvar för vårt tidsregistreringssystem (Agda PS).
Du är support till medarbetare och chefer i enklare ärenden.

Kvalifikationer
Erfarenhet från HR-arbete
Utbildning inom HR
Kunskaper inom lön/Agda
För att trivas i denna roll behöver du vara strukturerad, ha hög Integritet och vara kommunikativ.

ÖVRIGT
• Vad erbjuder vi dig?
SigtunaHem är del av den svenska allmännyttan. Vi är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från Märsta station, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg.

Här får du ett fritt och omväxlande arbete där du får många stimulerande arbetsuppgifter och kontakter med olika slags människor. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt.

Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad naprapat och kompetensutveckling.

Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi tillämpar i regel sex månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50% Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB SigtunaHem

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C112247".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
AB SigtunaHem (org.nr 556059-5356)

Kontakt
Stabschef och HR-ansvarig
Katarina Vikström
katarina.vikstrom@sigtunahem.se
0704201044

Jobbnummer
7170794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Sigtunahem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Sigtunahem: